blod

en naturlig rytm som inte varit någon rytm utan snarare som ett tomt streck på en hjärtmonitor har börjat sin sakta mak inuti min kropp. inte en riktig rytm, utan en konstig obalanserad återkommande rytm.
från att inte ha funnits på så länge har det där kletiga röda kommit tillbaka i annan form och alldeles för ofta.
för att påminna mig varannan vecka om att jag gått upp i vikt, skaffat underhudsfett, producerar östrogen, inte längre faller inom kriterierna för anorexia nervosa.
för att visa att jag blivit tjockare.
eller kanske för att visa att min kropp lyckats återhämta sig någorlunda, att mitt fysiska mår bättre, att jag inte sumpat min framtid och förmågan att skapa liv, att jag kommer kunna få barn, att jag faktiskt inte är 9 år utan 20, att jag börjat fungera fysiskt.
rött är färgen för blod och skräck och död men också för kärlek.

KOMMENTARER

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0