jag är trött

små tröttsamma virvlar skrider över ögat.
det är effekten av en kemisk reaktion, eller någon sorts reaktion i alla fall.
mediciner sväljs, åker ner i baken, förbrukas, åker upp i hjärnan, lugnar ner, trycker på slow-motion knappen.
tröttar ut, knuffar en tills man står på gränslandet mellan medvetande och drömmandet.

tabletter som hjälp för att tränga bort allt det mörka virvlandet. allt vad verkligheten innebär.
det är enkelt att se perioder i framtiden.
NÄR jag är nöjd med mig själv.
NÄR jag äter allt.
NÄR jag fyller 25 ska jag äta tårta.
NÄR jag får barn ska jag vara lycklig och ha normalkost.

men det är alltid i framtiden. förändringarna skjuts upp.
men det är också ett hopp. att det går att nå tid, det går att få till ekvationen rätt.
mat + sömn = välmående. däremellan och rörelse + mediciner. egentligen inom parantes.
rörelse för de som är friska.
tabletter för de som är sjuka.
glädje åt alla.

KOMMENTARER

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0