rent

jag vill ha det rent.
allt smuts ska bort, allt ska rensas ut, rensas bort. bli rent.
dammet som har agt sig som en tjock hinna över alltin ska bort.
tankarna ska rensas. bort.
den kletiga geggan som fyller ut tomrummen där inuti måste sugas ut, spottas ut. försvinna.
sugas tills dt bara finns ett bräckligt kal kvar. tills allt är helt tomt, torrt. tills jag skrumpnar ihop som en torkad aprikos. som ett svart russin. torrt, utan innehåll, utan innebörd. ibland är det festande att gå dit igen.
torrt. och fruktansvärt tråkigt.
rent. men helt tomt.


förvirring ska finnas. känslor ska svälla.
fyll mig med näring, med liv.
överväldiga mig med kärlek, hat, äckel, glädje, gråt, skratt, ångest, vilja, styrka, osäkerhet, ensamhet, trygghet, lust, oro, mod.


jag finns. jag finns inte. jag finns nånstans mittemellan. jag finns under allt.
fyller ut.
tar plats.
som jag ska.

KOMMENTARER

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0