bröd

jag bakar bröd!
alltså. jag. bakar. bröd.
det doftar underbart från ugnen. inviger vår ugn i det nya köket.
jag har längtat efter att få baka bröd men inte vågat. jag har ju ingen koll då.
ingen kontroll. om jag ska följa recept och inte räkna kalorier och hålla på.
bröd är ju en stor klump av läskiga kolhydrater som sätter sig fast i magen och på något magiskt vis sätter sig fast överallt på kroppen och gör att man blir tjock på fem minuter. en massa mjöl, vitt, läskigt.
eller så är det faktiskt inte farligt med bröd. bröd har ätits i flera flera tusen år. alla äter bröd. alla äter brunt bröd, vitt bröd, rostbröd, naanbröd, rågbröd, dinkelbröd, korvbröd. bröd är livsgivande.
det är mandlar, valnötter och äppelbitar i. det här är lyx, det här är att bli friare, det här är livet.
det kommer bli så otroligt gott. och jag har gjort det själv!
varmt nybakat bröd med smör och ost på. ååh.

KOMMENTARER
Skrivet av: missh (jennie)

nämen åååh, mumsigt!



har själv exakt samma tankar som du kring det!!

knäppt!

men jag ska "komma dit också

..så småning om!

njut av brödet!



kram!

2010-04-20 @ 12:15:28
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Skrivet av: Elena

Åååh så gott!!! Njuuuuuut! :)

2010-04-20 @ 19:38:32
Skrivet av: johanna

åh vad gott med nybakat till kvällsmackan! jag önskar verkligen att jag hade en ugn i min lgh, då skulle jag satsa på bakterapi ;)

2010-04-20 @ 20:57:04
URL: http://annanjohanna.blogspot.com
Skrivet av: Vanja

åh det blev så OTROLIGT GOTT!!! helt fantastiskt gott. jag är så glad :D

ska nog baka en till imorgon.

2010-04-20 @ 22:28:07
URL: http://thelittlesoup.blogg.se/
Skrivet av: foreverlost

jag har ett grymt recept på kylskåpsjäst bröd...så himla gott, och enkelt att göra....men jag kan tyvärr inte avslöja receptet...men gott är det!....ha ha skoja bara, säg bara till så får du receptet....kram på dig :)

2010-06-08 @ 20:20:50
URL: http://foreverlost.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0