justnu

ångest. det kryper i mig, längs ryggen och nacken, och gör en hård boll i magen och halsen. jag vet inte exakt varför, jag tror inte direkt att det har med maten att göra. kanske att jag vet att jag fuskat i veckan och att jag gjorde mycket bättre ifrån mig förra veckan. det är jobbigt när jag inte äter det jag verkligen borde, jag får ångest över det, sen får jag ångest över om jag äter som jag ska men det är BRA ångest.
nu är det bara över allt. jag känner mig så otroligt ensam. jag vill ha någon som håller om mig och säger att jag är så fin och duktig som klarat mig såhär långt, nån som säger att jag inte alls är tjock och plufsig, nån som säger att det gör inget att jag inte har mer än 1000 kr att leva på fram till augusti och att det inte gör något att jag sitter hemma på dagarna när jag inte har behandlingsvecka, någon som seriöst säger att jag är vackrare nu än för 5 kilo sen (för 10 kilo sen vet jag ju att jag är vackrare), någon som säger att min kropp och min personlighet är underbar. den här någon måste framförallt vara jag, men jag sitter bara och har ångest just nu så mig kan man inte räkna med just nu.
och folk säger ju det här hela tiden men jag tror inte på dem. jag är en last. jag är en massa extra pengar, extra tid. jag tar upp andras dyrbara tid. åh. jag har så mycket ånger och ångest.
jag sitter uppe istället för att bara lägga mig ner och sova.
jag ska lägga mig och längta till frukosten för det är alltid en bra start och imorgon ska de här jävla känslorna försvinna. jag ska baka bröd igen och jag ska ordna upp mitt liv och utplåna ångesten och göra något fint till någon jag tycker om och köpa något fint till mig eller nä juste det har jag inte råd med. men det ska gå. jag kan bara inte gråta just nu. kom ut då jävla kukkänslor förihelvete så jag slipper er!!! gråt då nån jävla gång!
 men nej, de stannar stilla kvar där de bosatt sig och förpestar mitt inre. tack ska ni ha.

KOMMENTARER
Skrivet av: Emma

gumman älskade du!

det är så jobbigt jag vet, kampen är för jävlig men se inte på det du inte lyckas med, se på allt det du vekrkligen gör helt outstanding. livet är in te ett rakt sträck det går upp och ner, en klen tröst men så sant!

ta nu denna dagen som en ny se inte tillbaka på att du inte lyckats helt med maten denna veckan, du kan ändra på det redan nu, det är inte för sent att ta nya tag! man måste tillåta sig att misslyckas för att verkligen lyckas. Jag tror på dig och vet att du fixar det, du är väldigt stark!

vill ge dig en stor varm kram nu!

du kommer uppnå allt det du längtar efter och vill, dröm dig bort och måla upp dina drömmar, du kommer nå dem när Anorexin är ett minne blott! vi ska ta dö på den jävlen!

ha nu en mycket bättre dag med positiva tankar, du är värd allt gott i livet vännen.

Kramar i massor

2010-04-23 @ 08:24:33
URL: http://ammina.blogg.se/
Skrivet av: missh (jennie)

Héj min vän!



Jag önskar dej en riktigt bra dag, idag!



Idag har vi jättefint väder här och

jag ser fram emot att gå ut idag me Bella =)

Annars ska jag inte göra nåt speciellt idag.

Imorn ska jag fika me en kompis iaf.

Ska bli trevligt!



Ha det bra

& ta hand om dej*

KRAM <3

2010-04-23 @ 08:54:18
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Skrivet av: johanna

hade lika gärna kunnat vara mina egna ord, mitt eget blogginlägg. ångesten slipper jag aldrig undan, men det är ändå en viss skillnad på BRA ångest och DÅLIG ångest som du skriver. just nu sitter jag här med bra ångest, men inte för att det känns bättre för det nu i stunden...

2010-04-23 @ 19:45:05
URL: http://annanjohanna.blogspot.com

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0