mage

jag har märkt att jag spänner mig i hela kroppen och framförallt magen och ryggen efter att jag ätit. det bidrar till att jag får ONT och blir orolig och det ökar ångesten. som nu så satt jag och åt glass, såsom jag inte ätit glass sen jag var 15 kanske. hittade laktosfri vaniljglass (och inte äckeltofulines) och hade på kanel och lite äppelkaka till. förut brukade jag äta vaniljglass med massa kanel på nästan varje dag, det var det bästa jag visste. så nu efter flera år åt jag det igen, sen upptäckte jag att jag satt med magen helt spänd. och så är det nästan varje måltid, och speciellt efter de "förbjudna" sakerna. och jag sitter nu också och liksom spänner mig.
och jag tror att jag automatiskt drar in magen hela tiden. det är liksom det normala utgångsläget för mig. jag vågar aldrig slappna av i magen. och ibland kommer jag på det och putar ut med magen och upptäcker att shit vad jag har spänt den, och oj den var ju större än vad jag trott. för jag spänner och drar in den stackarn hela tiden. fan att det ska vara så jävla svårt med magen, dumma jävla mage. den finns där, den känns, den låter, den står ut, den gör ont, den krånglar, den kurrar, den drar ihop sig. den måste få slappna av.


KOMMENTARER
Skrivet av: emma

hej! första gången jag läser din blogg (och inte den sista;)) vad gör du nu? (pluggar, arbetar...) hur är ditt vikttillstånd, alltså är du långt från ditt drömBMI (normalt?)? När började du din kamp mot ett friskt liv?

Vi klarar detta! Vi ska slippa det här helvetet. Vi är starkare är anorexia!

Kramar:)

2010-04-25 @ 23:03:31
Skrivet av: Ica

God morgon på dej! Jag förstår precis vad du menar med att spänna sig. Jag kommer på mig själv med att automatiskt dra in magen när jag ätit eller t.ex. när jag är ute och går en promenad gör jag det oavbrutet. Magen är oftare spänd än avslappnad. Man får ju nästan träningsvärk efter ett tag.



Min doktor förklarade att det kan vara en typ av ångest. Typ att även om inte du känner ångest över det du ätit så kanske kroppen gör det. Att den liksom visar sig så istället när man lyckats få bort tankarna. Jag tycker det låter konstigt men hon vet nog vad hon pratar om.



Det enda man kan göra är att kämpa vidare och hoppas på att det här beteendet försvinner i takt med att monstret flyttar ut.



Ha en bra dag! Kram

2010-04-26 @ 07:27:58
URL: http://prickenovera.wordpress.com/
Skrivet av: Emma

Hej gumman! känner igen mig precis, men du gumman vi måste kämpa mot detta med. magen mår inte bra av det och inte vi heller! men som allt annat är det inte lätt!

vad gott med Glass och KANEL du vet ju att jag är en sucker for KANEL;) du skulle svimma om du såg min yoghurt;)

vad vill du ha i dina pannkakor? jag vill egentligen ha sylt, men jag tillåter inte mig det! drömmen är att kunna äta dem med sylt,grädde eller glas:) fy farao vad gott!

äter du pannkakor ofta? jag måste avdramatiera de jäklarna, det var sjukt tufft igår må jag säga!

några utmaningar för dig denna veckan? jag har en jäkla massa jag ska BLI FRI NU!

väntar glatt på ditt mail!

hoppas du fått sova!

Kramar

2010-04-26 @ 08:15:58
URL: http://ammina.blogg.se/
Skrivet av: Sonja

Vad underbart gott med glass!

Måste bara fråga eftersom du skriver "laktosfri". Hittade du verkligen helt laktosfri glass? Var i så fall? Det är nämligen någonting som jag verkligen saknar här i Sverige, laktosfri glass. Både på Åland, där jag kommer ifrån och även i Finland har det nämligen varit verklighet redan i flera flera år... men ändå inte tagit sig över havet och hit, inte vad jag förstått iaf. Skulle bli helt fantastisk glad ifall det däremot nu äntligen är verklighet här också, att få köpa och njuta av riktig glass i laktosfri variant! Jag är nämligen varken någon godismoster, någon chipsfantast eller kakråtta, jag är en glassälskare av stor kaliber.. därför är det så himla trist att jag inte kan äta utbudet som finns här.. för det är som du skriver, tofuglass är då inte alls samma sak!



Ta hand om dig Vanja, fortsätt framåt och ha en riktigt fin vecka!

kram

2010-04-26 @ 09:05:44
URL: http://livslustochframtidstro.blogspot.com
Skrivet av: missh (jennie)

Heej!



har haft en MKT BRA helg - men MKT jobbig!

Jobbigare än jag trodde!!

Vissa saker tror man är jättejobbiga

och sen när man gör det, så va re inte alls

så jobbigt som man trodde - och sen kan det va

tvärtom (som igår för mej) att man tror att

- nämen det där klarar jag ju av ganska lätt!

...och sen va det jobbigare än man trodde, för att man fortf e sjukare än man tror! haha - konstigt det där - men bra! Då vet man! ;)



gäller bara att hålla sej från att kompensera nu och bara köra på som vanligt!

Inte tänka - bara göööra!!



Kram!*

2010-04-26 @ 13:00:15
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Skrivet av: Malin

herrejösses vad läskigt att man kan känna igen sig så otroligt i någonting någon helt random människa skriver; jag gör precis som du, går omkring och håller in i magen (i tanken på att det ska göra att jag inte säckar ihop och får dålig hållning osv) vilket förmodligen inte alls är särskilt snällt mot lilla maggen. den gör ju trots allt ett jäkla jobb, och får stå ut med en hel del (jag klandrar den inte för att den gör som den gör med all sin uppblåshet, murmel och allmänt mycket rörelse). magen borde vara så mycket mer älskad än vad den är.



dock är det bra med glass, att du ger dig tusan på att äta trots att det är "förbjudet". fortsätt kämpa hörredu och kram!

2010-04-26 @ 16:06:14
URL: http://hallonte.blogg.se/
Skrivet av: Vanja

emma, jag har inte mycket alls kvar. kanske 3-4 kilon till så ligger jag på en sund vikt. upptäckte det i helgen faktiskt och blev fett förvånad - så jag är så pass normal men känner mig ändå okej? wow. trodde jag skulle känna mig asfet och äcklig hela tiden, men inte alls. sen så är det inte mitt dröm bmi, för mitt "dröm bmi" har jag lämnat bakom mig för några kilon sedan. men det är en sjuk drömvikt, en osund vikt och jag kommer aldrig mer väga så lite. nu ska jag upp till det normala, och jag vet ju inte riktigt i förväg vilket bmi jag hamnar på, det får min kropp avgöra.

jag pluggar på distans just nu! på folkhögskola.

och ja, när började jag kämpa? kanske när jag tog kontakt med kliniken. men jag gick ju bara ner i vikt efter det och blev inlagd. sen segade jag och drog ut på tiden... men det började för ca 1 år sedan, sen bestämde jag mig 100% nu i februari att bara KÖRA PÅ.

2010-04-26 @ 22:30:07
URL: http://thelittlesoup.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0