majbrasa

det gör ont att ta på sig sin fina dyra klänning och känna hur den stramar åt.
(även om den stramar åt vid brösten och det betyder kanske att de växt lite? va? jatack?)
och egentligen har jag sjuk ångest och känner att det är en jävla ångestsvacka nu men jag fortsätter äta och ska äta glass ikväll bara för att, när det är som svårast är det viktigast att gå emot sjukdomen, och jag vill ge det sjuka livet en stor jävla spark genom att skriva att nu tänker jag FAN ta de försmå kläderna, samla ihop allt - eftersom jag ALDRIG MER SKA KUNNA ANVÄNDA DEM - och göra en majbrasa av dem på fredag.
bränna skiten.
inga kläder för 12-åringar ska få vara en domare, eller en måttstock, det är inte kläderna som ska bestämma mitt värde och det är inte jag som ska anpassa min kropp efter kläderna - kläderna ska anpassas efter min kropp.
så hejdå försmå (jättesnyggaochdyraochfina) kläder, ni ska brinna.

obs.
jag försöker förståss sälja det jag kan först på tradera typ. men alltså resten ska brinna.
eller i alla fall kastas. men jag ska sätta eld på nånting på ett symboliskt sätt.

KOMMENTARER
Skrivet av: Sonja

Heja, heja, heja. Vanja, på bara ett par månader har du växt otroligt (iaf det jag sett och läst mellan raderna här på bloggen!. Du rockar helt enkelt fett och jag slår vad om att du med dina skrivna ord lyckas och har lyckats inspirera många andra i samma sits som dig till att utföra underverk de med!



Ta hand om dig och fortsätt vidare på samma spår!

Kram

2010-04-28 @ 08:04:11
URL: http://livslustochframtidstro.blogspot.com
Skrivet av: missh (jennie)

Woho! Va du e bra!! =)



Själv hade jag gått i samma

byxor sen jag kom hem från mora - tills

i söndags...och fick LITEN ångest när de andra

brallerna satt NÅGOT tajtare än de gjorde innan!!

Men men..det e ju iaf ett POSITIVT teckan ändå - att jag gör det jag ska o det funkar!

Plus att tänk va fint att kunna fylla ut NYA kläder som man alltid velat! =)

Ingen mer shop at the barnavdelning!

Kvinnliga former - ja tack! Welcome!



Ha en fin dag, vännen!

Kram <3

2010-04-28 @ 08:24:36
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Skrivet av: M

Gud vad bra du skriver människa. Alltid när jag läser dina inlägg blir jag lite mer pepp. Du får mig att känna att det är okej att äta godis till mellis flera dagar i rad. Att det är okej att må dåligt. Att det är BRA att slänga för små kläder. Tack. Du gör min dag.

2010-04-28 @ 11:11:09
Skrivet av: Alexandra

Hej igen!

Håller på med kollaget nu, tänkte kolla om du har någon bild från den jobbigaste tiden när du var som sjukast? Tänkte lägga den ihop med den "vardagliga" bilden för att visa att det finns ett mörker bakom ett leende, om du förstår. :) Maila gärna över en "sjukbild" om du har!



Alexandra

2010-04-28 @ 15:43:05
Skrivet av: Vanja

M, du gav mig just tårar i ögonen, haha fatta att jag sitter och halvbölar av att jag blir så rörd och glad av att du äter godis och har inspirerats av mina ord, tack ska DU ha! och fortsätt kämpa tills du inte behöver kämpa utan det istället blir fullständigt naturligt :)



Alexandra, jag vill inte skicka en sån bild eftersom jag inte förstår meningen med att visa folk hur mager jag var, jag tror inte det gör någon skillnad eller kan hjälpa till på något sätt.

sen så är jag för blyg.

2010-04-28 @ 16:38:14
URL: http://thelittlesoup.blogg.se/
Skrivet av: Cim

Så ska det låta!Heja heja! Bränn sönder det som finns kvar av den här äckliga sjukdomen! Jag har också planerat att bränna upp mina kläder sen, jag ska aldrig mer passa i dem och jag vill aldrig mer påminnas om den tiden jag gjorde det. Kramkram du är bäst!

2010-04-28 @ 18:17:30
URL: http://daysofcimo.devote.se
Skrivet av: Anna

Ut med det gamla och in med det nya. Gillar hur du skriver!:)



Kram

2010-04-28 @ 21:40:06
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Skrivet av: missh (jennie)

Du me! ;)



Mår alltid bra när man

tittar in här hos dej o läser

va du skrivit!*



Ha en bra VALBORG!*

KRAM <3

2010-04-30 @ 07:55:53
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Skrivet av: missh (jennie)

Hej vännen



Mår inge bra... :(

Funderar på om jag ska SLUTA blogga??

Jag vet ju att de där idioterna eg. får exakt som de vill då, men känns som om det gått för långt nu nästan, och jag mår verkligen jättedåligt varje gång jag loggar in på min blogg nu!

Mår dåligt av all mobbing mot mej som helt plötsligt (!) och av ingen anledning (!) kom!



Hur kan det finnas så hjärtlösa människor som dessutom inte ens känner mej - som börjar skriva skit till och om mej (och om mej - till ANDRA också!) - BARA för att provocera och i syfte att få mej att känna mej värdelös, dum och få mej att må dåligt rent allmänt?!!

Har aldrig vart me om liknande!!

Det är ju faktikt meningen att jag ska börja må BÄTTRE nu och med/i mej själv!

..Vet att jag eg inte ska bry mej heller, men lite svårt att kontrollera att de fortsätter att skriva o skriva... :(



Hoppas du får en bra kväll

2010-04-30 @ 18:28:18
URL: http://www.misshart.blogspot.com

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0