alkohol

det här med alkohol kan vara så svårt ibland. först tänkte jag att jag inte ska bry mig om alkohol, jag får dricka så  mycket jag vill bara jag äter så lite som möjligt. sen blev det helt förbjudet, eller om jag skulle dricka skulle jag kompensera som fan för det.
efter avdelningen när jag ändå åt mycket bättre åt jag helt enkelt inget kvällsmål om jag drack. men så orkade jag ju inte heller vara ute så länge, hade ju ingen energi i kroppen.
sen började jag äta kvällsmål, alternativt fyllekäka, och vilken skillnad det gjorde! plötsligt orkar jag ju verkligen vara ute.
nu när jag är utomlands och dricker typ varje kväll kommer oron smygande. dricker man eller äter extra kan kroppen hantera det, dvs. det leder inte till viktuppgång. som min behandlare säger kan man "överäta" tre gånger i veckan utan att det påverkar vikten. kropper får mer och förbränner mer, och den kan anpassa sig rätt bra.
men när jag nu dricker varje kväll blir jag genast orolig att min kropp inte kommer kunna hantera det. samtidigt känns det ibland så dåligt att jag "inte klarar av" att inte äta längre. alltså jag förstår fan inte hur jag kunde överleva på så lite mat som jag gjorde förut, för jag behöver helt enkelt mat. jag kan inte längre hoppa över måltider bara för att kompensera för alkohol. hur orkade jag festa förra sommaren egentligen?
men: om jag vill ha kul, dricka, festa, dansa, vara på festival, så varför inte? varför ska just jag sitta där och känna mig dålig över att jag dricker en liter vin och äter enorma varmkorvar? så länge jag har kul, vad spelar en liten viktuppgång för roll? såklart att jag är rädd för att jag blir fet, herregud jag har ju en ätstörning, men är det logiskt? är det normalt? är det sunt? jag vill att min kropp och mitt huvud ska vara i balans och då ska ett kilo hit eller dit inte spela någon roll. jag vill kunna lyssna på min kropp utan att känna mig dålig för att jag "måste ha mat hela tiden". och helt ärligt tar det ju väldigt lång tid för att bli fet. kanske om jag drack alkohol varje dag i två år utöver min vanliga mat så skulle jag bli överviktig. men nu? fyfan vilka korkade jävla idéer och tankar man har. vad mycket man får för sig. nu ska jag fan ta en öl, tja.

KOMMENTARER
Skrivet av: Cim

Rätt tänkt, SKÅL på det!

2010-08-15 @ 15:59:15
URL: http://daysofcimo.devote.se

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0