den jävla reklamen

jag sitter på en liten flygplats och ser fram emot 3 timmars väntan innan mitt plan går. var orolig att bussen skulle fastna eller så, så jag åkte i god tid. (såklart kom bussen fram tidigare än den normalt brukar göra). jag sitter och mumsar på min matsäck och har suttit här kanske 10 minuter.
framför mig är en stor skärm uppsatt som speglar sig i en glasvägg, så det ser ut som två tvskärmar bredvid varandra. det visas bara reklam. redan det är ju lite äckligt, jag tycker inte om reklam, all denna press på att konsumera, ha mer, ha bättre. det visas lite klockreklam, väder i olika städer, ett meddelande från polisen. så jag har suttit här lite drygt 10 minuter och precis nu visades för fjärde gången en reklam från Life. med tagline "bli smalare med fat burn!" fat burn är en dryck på flaska och innehåller l-karoten. jag vet inte vad l-karoten är, men karoten finns i morötter. jag har inte hört att man blir smal av att äta morötter.
(kanske BARA morötter?).
det stör mig förbannat mycket att jag sitter här och bombarderas av Lifes jävla reklam med nån dryck som ska kunna göra mig smal. jag har inget att säga förutom att jag blir jävligt irriterad.

KOMMENTARER
Skrivet av: Cim

Åh hata hata hata sånt! Jag fattar inte varför men varje gång jag ser en sån reklam får jag ett sånt galet ha-begär, "det kommer göra mig lycklig blablabla" liksom. Så jäkla dumt och jag inser ju det själv haha! Men det är tur att det inte säljs i anslutning till reklamen för då hade jag haft en arsenal av meningslösa produkter hemma :O



Hoppas ditt plan gick i någorlunda tid och att du får en fantastisk jul! Massor med kramar fina du!

2010-12-24 @ 10:44:23
URL: http://daysofcimo.devote.se
Skrivet av: elin

och så frågar man sig varför det råder en sådan hysteri kring att vara smal. kanske borde de ta lite ansvar...hoppas du hade en bra jul:)

2010-12-25 @ 15:31:28
URL: http://simsalabimen.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0