jag och min behandlare

- jomen jag kan ju få för mig saker, som igår när jag fick för mig att systorna i min mage har växt sig och blivit cancer och vissa organ måste opereras ut, typ njuren, och att hela mitt liv kommer vara lidande och hemskt. så tänkte jag att då kommer jag svälta mig själv igen, då är det inte värt att leva. men sen så tänkte jag att nä, alltså jag har inte anorexin som ett alternativ längre.
- men agnes, haha, du kommer nog inte få cancer i magen och få ta ut levern och även om det skulle vara så är det inte så hemskt...bara väldigt osannolikt.
- jo men du förstår inte, jag menar att när jag tänkte på hur hemskt och ovärdigt mitt liv kommer bli tänkte jag på att jag inte skulle hantera det med svält. det är över med det. jag skulle fortsätta äta. det är ju liksom första gången jag tänker så!! att jag inte längtar tillbaka eller ser det som en utväg om något hemskt händer mig!

KOMMENTARER
Skrivet av: Johanna

Alltså du är ju helt otrolig på att sätta ord på känslor. Jag är en sån där som har bröscancer ena dagen och kombinerad hjärnhinneinflammation och något annat lite farligt nästa dag. Inbillar jag mig alltså. Och varje gång tänker jag att jamen om jag ändå kan då kan jag väl för fasen göra det på ett "snyggt" sätt, dvs svälta ihjäl. Så jag är väl inte riktigt där än, men en dag kanske jag kan tänka som dig istället (:

2010-12-02 @ 09:36:09
URL: http://hallplatslyckan.blogg.se/
Skrivet av: jessica

Awesoma! Haha, efter alla år i terapi och de lustiga samtal som ofta utspelats, skulle man sååå vilja vara en fluga på väggen hos nån annan knäppgök.

2010-12-02 @ 09:57:38
URL: http://kessen.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0