resa

ibland är det mycket lättare att bryta gamla mönster när man åker iväg. särskilt utomlands. där har man helt enkelt inte möjlighet att göra som man alltid gör för det finns inte samma utbud av mat, det finns inte samma lightprodukter, samma grönsaker, samma müsli, samma havregryn.
jag har ätit havregrynsgröt till frukost så länge länge. gröt är fint och gröt räddade väl mitt liv.
men det är också ett sorts tvång - ibland väljer jag att sova hemma istället för hos en vän för jag vill verkligen ha min havregrynsgröt på morgonen, med de tillbehören jag tycker om. det ska vara rätt.
men utomlands äts det inte så mycket gröt.
och jag har ätit annan frukost.
och jag har brutit mönster.
och det är svårt, jag känner mig tung både fysiskt och psykiskt, det är kaos, det är förvirring.
men det behövs.
och jag kommer vara bortrest 3 veckor till och inte kunna äta de saker jag brukar. jag måste vädra, släppa in nytt, dansa bort från tvångsbeteendet och inlärda tankemönster. hejdå ätstörningen, hej resabortochfåinnyttochfriskt.

KOMMENTARER
Skrivet av: sovereign

Jag håller verkligen med. Nya ställen tvingar en till att må bättre =)



2010-02-10 @ 08:37:16
URL: http://ssovereign.blogg.se/
Skrivet av: citronen

Perfekt! Kämpa mot ätstörningen, våga prova nytt, det är bara ett steg mot en framtid! Vi ska ju variera oss i maten det är bara bra! Kämpa på sötnos!! Puss

2010-02-10 @ 08:40:03
URL: http://attlevamedhelvettet.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0