bakelsen

IDAG GJORDE JAG DET!

en bakelse - min stora utmaning

och när jag väl tog den första tuggan var det inte alls så svårt som jag hade föreställt mig. sen jag vaknade imorse har jag svettats och varit orolig och spänd i kroppen och bara tänkt på bakelsen som jag bestämt att jag skulle äta på eftermiddagen.
och jag har tänkt att nejmen hur fan ska jag kunna? och om jag kan äta kommer jag behöva kunna äta allt för "kan du äta en bakelse ska du kunna äta allt". men det vet ju alla att så lätt är det inte - ibland kan man äta och ibland inte, vissa saker är lättare än andra utan någon logik.
och jag skrev till min kompis att nej, jag vågar fan inte, jag kan inte. vi gick dit iaf för att fika och jag tänkte att jag skulle ta något annat.
men så bara: VARFÖR INTE?? och så tog jag den där jävla bakelsen och åt upp hela.
hallelujah jag har en bakelse i magen!

KOMMENTARER
Skrivet av: Sonja

Och Halleluja,

Bakelser kan faktiskt vara riktigt gott, om man är sugen på det! (:

Och egentligen, en bakelse, näring för vår kropp som allting annat. Kolhydrater, proteiner och fett, byggstenar vår kropp behöver. Och så är det ju faktiskt, vår kropp har inte en susning vad det är för sorts mat vi egentligen tuggar i oss. Allting bryts ändå ner till beståndsdelar innan det kan användas till att bygga upp just de byggstenar som passar vår kropp. Ganska fantastiskt och fascinerande egentligen. (:



Ha en riktigt bra dag och ta hand om dig!



Kram

2010-01-28 @ 08:31:56
URL: http://livslustochframtidstro.blogspot.com
Skrivet av: citronen

Hej! :)

Jaa, frukost har alltid varit den måltiden som jag älskar mest av allt och då kan jag verkligen njuta av att äta mycket :) Ja, jag vill inte heller in igen, det är ju skönt när man är det men vad är det för liv igentligen?! Jag var i Göteborg på östra sjukhusets slutenvård.. Vart har du varit då? DU, bra gjort med bakelsen, det var väl hur gott som helst kan jag tänka mig? DU är grym, fortsätt i den takten! kämpakämpakämpa :) Nu lever vi livet utan sjukdom!! :) Pusspuss!

2010-01-28 @ 08:57:50
URL: http://attlevamedhelvettet.blogg.se/
Skrivet av: Jennie

Grattis =D! Starkt gjort och ett slag i ansiktet på ätstörningen!!!



Men du har rätt det handlar inte om att man efter en sån utmaning kan äta allt. Jag kan nu äta godis på helgerna, jag har ätit pizza och tårta. Men ÄNDÅ trots allt det så kunde en liten äggula sätt agriller i huvudet på mig, trots allt som jag har lyckats med så finns det ändå andra saker, saker som kan kännas som baggateller jämfört med allt annat, men som för mig är svårt. En sådan sak är juice tex. Jag har fortfarande inte druckit juice. Fast jag har ätit pizza, fast jag äter godis VARJE helg!



Men det är ju ett steg i rätt riktning. Om människor i din omgivning tänker så, så får du förklara för dom helt enkelt.. för det är inte lätt att förstå.

2010-01-28 @ 09:41:51
URL: http://jennienennie.blogg.se/
Skrivet av: Z

Hejsan,

Tack för din fina kommentar på min blogg. Ja, perfect body har jag sett själv och jag tycker att den är rätt så bra. Det som är svårt med dessa filmer är att även om budskapet är det rätta så kan man alltid hitta något i det som man kan vända till fördel för ÄS. Är så stolt över dig när jag läser din blogg! Det märks att du är stark och verkligen har viljan att bli fri. Forsätt kämpa :) Du gör verkligen ett jättebra jobb. Snart så kommer du kunna känna av vad kroppen behöver. Du har kommit en bra bit på vägen och jag ska följa din blogg och jag ska läsa det inlägget som kommer att komma där du säger att "nu känner jag mig fri". Lycka till!

2010-01-28 @ 13:07:50
URL: http://noproana.blogg.se/
Skrivet av: Jennie

Hehe jag hetsäter inte =). Alltså det skulle aldrig hända att jag skulle trycka i mig 3 paket kex. Men jag kan ändå bli rädd för det. Jag har ju varit magsjuk och kex är en sån där bra sak att äta så det blev dagens kvällsmat =)!



Jag brukar göra iordning portioner som jag "okejat" så att sätta fram en "buffè" framför mig fick mig att bli orolig. Men det är ju bra träning =).



Jag har druckit varmchoklad en gång till kvällsmat och vin har jag druckit vid fest, på nyår drack jag även cider =D. Men annars så är det dom där rinnande kalorierna som är svårast.

Återigen dumt att tänka på mat som siffror..!

Men men =)!



Jag har inte hängt med på din blogg från början, är det anorexi som du behandlas mot?



Kram

2010-01-28 @ 21:13:29
URL: http://jennienennie.blogg.se/
Skrivet av: Jennie

Glöm min dumma fråga va ju lätt att hitta svaret!

Kram

2010-01-28 @ 21:18:33
URL: http://jennienennie.blogg.se/
Skrivet av: Jennie

Vet dom inte om din sjukdom? Tycker du ska berätta det för dom annars, så kanske sånna dumma korkade kommmentarer kan undvikas i din närhet. Folk tänker inte på det, men en sån sak kan förstöra jätte mycket!



Annars får man bara stänga öronen =)



Vad går du på för skola såhär sent?



Kram

2010-01-28 @ 21:21:30
URL: http://jennienennie.blogg.se/
Skrivet av: Jennie

Aha, nej då känns det kanske inte aktuellt att berätta när man inte ska ses mer än två dagar. Tycker du ska sluta skämmas. Jag skäms för att jag inte lyssnade på mig omgivning med en gång då dom sa till mig. Men jag skämms inte för att jag är sjuk. När jag kom tillbaka till jobbet efter semestern så möttes jag av en mängd olika kommentarer och blev inkallad till chefen, det var några dagar efter att jag bestämt mig för att söka hjälp. Jag var helt öppen med situationen och på så sätt slapp jag att människor runt omkring mig snacka om mig. För det finns inget värre.



Kanon att du vågade berätta för den killen. Då har han en chans att förstå vad som händer när du inte mår bra, eller nej förlåt, förstå kommer han nog inte göra.. men han får en anledning till varför du aggerar annorlunda.



Jag kan känna igen mig lite i det du säger. Tex att äta på restaurang, då tänker jag att jag måste äta salladd så att människor förstår att jag inte vill vara så här tjock. Samma problem kan det vara när jag handlar, jag ska bara ha mellanmjölk och då skäms jag när jag käper det för jag tänker att alla runt omkring mig ser ner på mig. Haha, fast jag egentligen vet att alla skiter i vad jag äter eller vad jag köper för någon mjölk.

Men svårast är att äta då jag är själv...! Hur tycker du det är att äta själv? Eller du kanske inte äter själv?



Kram

2010-01-29 @ 06:47:34
URL: http://jennienennie.blogg.se/
Skrivet av: Citronen

Ja exakt! Det känns som om det är dags att börja "leva ett liv" igen, orkar ju inte med att leva såhär länge till. Det är fruktansvärt tycker jag själv att hela tiden tänka på mat och sådär. Njut och lev livet, det är mitt motto som jag strävar efter. Planer inför helgen? Något speciellt du ska hitta på?

Puss.

2010-01-29 @ 08:15:51
URL: http://attlevamedhelvettet.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0