borta

jag är bortrest och försöker bara ta dagen som den kommer. det är tufft när man bor hos någon annan och behöver vara mer flexibel och inte kan styra så mycket över maten. men det går. friska människor oroar sig inte över vad de får till mat om de är på besök nånstans. de behöver inte veta exakt. och jag har med mig nötbars så jag inte behöver fråga om varje mellanmål. och eftersom det är sommar och fantastiskt väder äter jag glass och slipper planera. för visst är det helt fantastiskt att sitta i solen med sin favoritmagnumglass i handen och njuta av varje tugga. nu kan jag LEVA! ingen dans på rosor, men det går. det går att njuta, att släppa taget. och jag börjar förstå att jag också är värd det. och ingen i hela världen tycker att jag inte är värd att njuta av livet, det är bara mina sjuka tankar som är diffusa saker inuti mitt eget huvud. och de ska minimeras, deporteras, förgöras, förkastas. det räcker liksom, nu räcker det. jag vill må bra och leva!

KOMMENTARER
Skrivet av: Maria

Förstår vad du menar. Jag är också alltid nervös när jag gör något som faller utanför "ramarna".

Antar att det är det där jävla kontroll behovet igen.

Men du har helt rätt inställning!

Det räcker nu.

Så sant.

Kram på dig!

2010-07-04 @ 19:44:51
URL: http://girlgonelost.wordpress.com
Skrivet av: Magda

Det låter som ett ypperligt smakprov på det verkliga livet.



Tänk vad starka vi blir av allt detta ändå. Alla måste nog bära något kors under livet och detta är ju vårt. Önskar dig kärlek, en massor av sol och glass. kramar

2010-07-05 @ 09:58:53
URL: http://ljusgestalt.blogg.se/
Skrivet av: Emma

När kommer du hem:)?

2010-07-12 @ 09:58:49
Skrivet av: Vanja

igår :D

2010-07-12 @ 10:40:39
URL: http://thelittlesoup.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0