normal

när jag ser mig i spegeln tycker jag faktiskt inte att jag är tjock. inte ens mullig.
när jag gick på stan idag och såg magra personer kände jag bara en sorts glädje över att inte se sådär benig och sjuklig ut och istället ha en riktigt fin, kurvig kropp. till och med mina bröst har växt till sig lite!
jag är kvinna! jag är mjuk! jag är vacker! jag har en sån kropp som jag ska, och jag kan ligga i bikini på stranden utan att ha ångest för jag har insett att ingen jävel bryr sig, alla är upptagna med sig själva, och de bryr sig ännu mindre nu när det inte finns något särskilt att kolla på. de kollade ju mer förut när jag var benig, men nu är jag normal och bara "som jag ska".
och det är så befriande!

KOMMENTARER
Skrivet av: Maria

Visst är det skönt! Att upptäcka att man inte är allas "center of attention". Man kan liksom smälta in och flyta med om man önskar.

När jag har min "bra" dagar känner jag mig nästan som alla andra. Som en av "dom"...

Kram pa dig!

2010-07-16 @ 09:16:13
URL: http://girlgonelost.wordpress.com
Skrivet av: Tuva

Visst är det en befriande känsla? Önskar jag kunde känna den fullt ut, men jag har börjat acceptera att jag är som jag är. Försöker varje dag tala om och visa min kropp att jag äskar den. För i slutändan är min kropp det enda jag har och som jag är beroende av. Min bästa vän, livskamrat och stora kärlek.



Tack för en bra blogg! Den peppar massor!



Stor kram

2010-07-16 @ 12:02:08
URL: http://metrobloggen.se/kampainidetsista

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0