smaker

det blir verkligen lättare ju mer man tränar.
det räcker inte att testa något en gång. att äta en pizza och säga att nu har jag gjort det så nu slipper jag äta det igen. istället får man fortsätta äta pizza. testa olika saker på. åt pizza igår, två pizzor på en vecka, och det hände inget. det var gott. smakade väldigt olika.
det räcker inte att äta en magnum och sen kan man stryka den från förbjudenlistan. ät flera! testa hela sortimentet! nu vet jag ju vilka glassorter jag tycker om och vilka som inte är goda. jag har utökat mitt sortiment, jag kan känna efter "är jag sugen på glass med frukt? näe.. kanske choklad. eller den med massa nötter förresten!". förut tog jag bara det jag alltid gjorde och visste smaken på. för jag hade "glömt" hur allt annat smakade.
min första glassupplevelse (och aha-upplevelse) kommer jag fortfarande ihåg, på kvällen, en magnum temptation. och jag minns att första tuggan var nästan som en chock - kunde något smaka såhär underbart? var choklad SÅHÄR gott? och glass som jag ansett så otroligt onödigt - tänk att den gjorde mig helt lyrisk och smakade helt underbart!
plötsligt hade jag fler smaker att få smaka. det är helt otroligt. det är fantastiskt att faktiskt kunna känna efter: vill jag ha glass? eller vill jag ha naturgodis? eller vill jag ha en macka? att jag har möjlighet att välja och också möjlighet att inte tycka om saker, när jag började äta godis åt jag allt bara för att jag äntligen fick. nu kan jag känna efter vilka godisbitar jag faktiskt vill ha. vad jag känner för just den stunden.
vad JAG vill ha, och inte ätstörningen eller någon annan.


KOMMENTARER
Skrivet av: Louise

du är väldigt inspirerande ska du veta.. :)

2010-06-12 @ 18:08:05
URL: http://myworld2.bloggspace.se
Skrivet av: Lisa

Hej,

Jag har just läst lite på din blogg och du verkar vara så stark. Jag kämpar själv med maten och blir så imponerad och inspirerad av folk som har kommit en bit på väg mot tillfrisknande. Hur lyckades du vända trenden? Var låg du inlagd och vart har du gått på dagvård? Fick du ett matschema som du äter efter? Har du gått upp i vikt med maten eller med hjälp av näringsdrycker? Kan vara en hjälp att höra andras tillvägagångssätt, hoppas du inte tar illa up av frågorna.Tänkte höra om du även skulle kunna maila mig ditt matschema, skulle vara ett bra stöd och kanske lite av en hint hur man egentligen borde äta...är det ett schema för att stå still i vikt eller gå upp i vikt?

Kämpa på och fortsätt att inspirera med dina inlägg!



L

Tack!

2010-06-12 @ 22:59:50
Skrivet av: Vanja

lisa! jag mailar dig strax!

jag fegade ett ganska långt tag - åt rätt bra men inte tillräckligt och kompenserade mycket. hade gått upp några kilon men låg kvar sen på samma vikt ett bra tag. men så var det någon gång i början av året när jag började känna - är det här vad jag vill? är det såhär jag vill leva mitt liv? och om inte, när ska jag börja kämpa på riktigt? hur jävla länge ska jag dra ut på det? ju fortare jag börjar köra fullt ut, desto mer av det BRA livet kommer jag ha kvar. visst skulle jag kunna vänta och bli frisk om 3 år och få vara underviktig medans. men då kastar jag bort 3 år. istället för att köra på nu, bli frisk, och ha massor med underbara år framför mig :)

mailar resten av svaren!

2010-06-12 @ 23:28:38
URL: http://thelittlesoup.blogg.se/
Skrivet av: Emma

Hej!

Jag undrar ifall du skulle kunna visa en bild på dig själv?:) Jag är såå nyfiken på hur den smarta,kloka och underbara tjejen som driver denna underbart inspirerande och peppande blogg ser ut:)!!

Kram

2010-06-13 @ 11:37:09
Skrivet av: Vanja

emma, jag kanske kommer med en snart. det är jag på den lilla miniatyrbilden åt höger :) men man ser ju inte så mycket. får se om jag vågar, det finns en trygghet med att vara så anonym och inte bli kopplad till ett utseende.

men det kanske kommer när jag känner mig tillräckligt trygg. och nu när jag har "ett nytt utseende" måste jag vänja mig :)

2010-06-13 @ 13:51:35
URL: http://thelittlesoup.blogg.se/
Skrivet av: Emma

Ja ,hoppas på det! :)Hur gammal är du?

2010-06-13 @ 18:20:43
Skrivet av: Emma

Glöm frågan, ja kolla på din profil;)!

2010-06-14 @ 09:25:01

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0