förändringar

visst känns det jobbigt när jag tar på mig min (dyra) whyred klänning och känner att den stramar åt. den sitter åt där uppe, den känns inte lika lätt som den gjorde för ett tag sen. min fina klänning. satt med den idag men var tvungen att åka hem och byta för det kändes för jobbigt.
jag har varit beredd på det här.
jag har till och med köpt en body-klänning i två olika storlekar en gång. en som passade då, och en som kommer passa snart.
men det är tungt ändå.
plötsligt blir man så medveten om allt. medveten om förändringarna. det kroppsliga beviset på att saker händer.

och även om det är positivt så känns det inte så positivt.
men det är då man ska tänka: jag är sjuk i huvudet. helt sjuk. och jag tänker inte lyssna på mina sjuka övertygelser och sjuka tankar. jag kan lyssna på mina tankar när jag blivit botad.

och så dricker jag en krämig sojalatte på det.


KOMMENTARER
Skrivet av: Anonym

synd att du inte uppdaterar så ofta för du skriver sjukt bra, !

2010-03-24 @ 19:40:11
Skrivet av: m

wow. blir så stolt över dig. började läsa ett tag sen, innan du ville bli frisk (eller iaf inte skrev så mycket om det). känns himla bra att se att du har förstått ditt värde. känner mig så nördig som kommenterar men det kanske hjälper med lite pepp över internet, hoppas det :) hoppas verkligen också att du lyckas och kommer må bra i framtiden

2010-03-24 @ 20:50:22
Skrivet av: Vanja

det är inte alls nördigt, det är såna kommentarer som gör att jag känner mig bra på något sätt... eller liksom meningsfull. att mina handlingar och ord kan vara ett stöd eller en tröst. och kan stärka, mig själv och kanske andra. tack!

2010-03-25 @ 00:10:25
URL: http://thelittlesoup.blogg.se/
Skrivet av: Sonja

... och jag är säker på att du snart kommer vara radiant bara du vågar fortsätta framåt. Strålande, skimrande och fantastisk på en hel massa plan, när den riktiga Vanja har chans att lysa igenom!



Ta hand om dig och ha en riktigt fin dag!

kram

2010-03-25 @ 08:21:14
URL: http://livslustochframtidstro.blogspot.com

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0