glassigt

glass är så underskattat.
glass var en såndär rinnig kletig sockrig förbjuden sak som kanske smakade lite gott men var totalt onödigt, det mättade inte ens, bara smälte i munnen och rann ner och spred sig till min kropp. jag åt inte glass helt enkelt, jag skyllde på laktosen sen åt jag inte sorbet för då kunde jag likagärna äta frysta bär eller frukt. sen glömde jag bort hur gott glass var. jag kunde inte ens förstå hur folk kunde hetsäta just glass. så onödigt.
men så var det nån gång när jag testade den där onödiga glassen och fick en chock. en positiv chock. lite som att upptäcka att man har 500 kronor i fickan istället för en silver 50-öring som inte ens gäller längre.
glass är bland det bästa som finns.
nu äter jag glass ofta, som njutningsmellanmål, och jag kan verkligen njuta av det. pinnglass är lättast, säkrast, så det blir oftast magnum. jag ska ta mig igenom alla olika magnumsorter den närmaste månaden, sen kommer de andra glassarna och kulglass och yoghurtglass och jag måste testa ben&jerrys för första gången i mitt liv.
laktosmage kan jag stå ut med. för det är det fan värt.

KOMMENTARER
Skrivet av: Sonja

Glass är alldeles underbart! Du har så rätt! (:

Jag är däremot också laktosintollerant, så jag tycker bättre om glass, än min mage gör.. tur att det finns laktostabletter (har du testat dem?) som man kan ta till när man vill mumsa glass som inte är laktosfri eller låglaktos. (:

2010-04-01 @ 10:22:25
URL: http://livslustochframtidstro.blogspot.com

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0