litegrann

jag har gått upp i vikt (självklart). men! jag blev inte så förlamad av ångest och dödslängtan och andra trevliga destruktiva tankar som jag trodde. det var mer ett konstaterande, jaha, nu är jag lite närmare det friska.
gick inte alls upp så mycket som jag i mitt kaotiska inre hade föreställt mig - trodde kilona skulle dallra från min kropp och ansamlingar av olika fettdepåer täcka mina ben.
men inte.
TROTS efterrrätter efter de enorma portionerna av kubansk middag med oljiga kycklingar och friterade malanga. TROTS massvis med kakor och 5 chokladglassar. TROTS mojitos, piña coladas och ganska många öl. TROTS vitt bröd, oljiga omeletter varje morgon och väldigt många fruktjuicer.
där ser ni.
där ser jag.
det går inte så snabbt som man tror, det går aldrig så snabbt som man tror.

nu undrar jag om jag kommer att klara av att dricka juice i sverige också.

det godaste var igår på amsterdams flygplats medan vi väntade på nästa plan och jag köpte en stor baguette och en grande sojalatte på starbucks. oh herregud. gud vad gott det var. knaprigt bröd, ost, olivolja, tomater och en underbart stor god caffe latte med mycket mjölk i. jag var i himlen (bokstavligt talat) i timmar. jag ska ALDRIG MER GE UPP LIVETS GODA! aldrig mer förbjuda mig själv bröd och mjölk. aldrig mer förbjuda mig själv njutning.


KOMMENTARER
Skrivet av: m

hej!

har inte läst din blogg så länge, men blir ändå så himla glad av att läsa dethär inlägget. speciellt de sista meningarna. hoppas verkligen att du kommer fortsätta tänka såhär och att du kommer inse att det är värt det. och sen liksom.. de dagar du har en svacka hoppas jag att du går tillbaka till dethär inlägget och påminner dig själv om att du är värd ett liv utan ångest. så.. ta hand om dig :)

2010-03-06 @ 17:23:59
Skrivet av: Sonja

Åh, åh, åh, vad glad jag blir att läsa dina ord!

Låt din resa vara inspiration till ännu större framgång och lycka, och som "m" ovanför också kommenterat, ta fram den här resan de dagar tvivlet kommer inflytande.

Det här grejar du Vanja och du kommer göra det med bravur!



Ta hand om dig och ha en riktigt fin söndag!

kram

2010-03-07 @ 07:08:59
URL: http://livslustochframtidstro.blogspot.com
Skrivet av: Jennie

Blir riktigt glad då jag läser detta!! Verkar som du fått njuta av din semester trots slängen av magsjuka som drabbade dig!



Hoppas du fortsätter våga ta för dig av det du gillar!



Kram

2010-03-07 @ 08:41:52
URL: http://jennienennie.bogg.se
Skrivet av: Anonym

jag blir så jävla lycklig av att läsa det här inlägget, ler varje gång! så jävla inspirerand ska du veta!

2010-03-10 @ 15:05:00
URL: http://frankuy.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0