sked

så vad händer när jag sitter och äter min yoghurt med en stor sked istället för en liten som jag gjort i flera flera månader?
ingenting.
det smakade inte annorlunda.
det kändes lite annorlunda men inte så värst.
förändringar måste få ta sin tid och nu kom den här. innan kändes det inte bra, nu är det helt okej med den där stora skeden.
spelar det någon roll - egentligen? nej. man får i sig maten, på ett eller annat sätt. det är det man ska. få i sig maten. sen ska den få stanna där i kroppen ett tag och göra underverk.

KOMMENTARER
Skrivet av: Sonja

Med en stor ske går det lite fortare att få i sig samma mängd mat, vilket ger tid över till en massa annat trevligt som man eventuellt vill uträtta. Fil eller gröt med stor sked passar dessutom maten aningen bättre än liten, det finns liksom lite mer mat åt gången att hinna känna smak på och man är inte tvungen att ta sjutusenfemtitolv skedar för att få i sig en tallrik. (:

Det sägs att det tar 6 veckor innan en vana skapats, så håll ut!



Kram

2010-03-09 @ 08:36:46
URL: http://livslustochframtidstro.blogspot.com

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0