jävla våg

det är häftigt att med maten och ökad vikt försvinner en massa annat.
tack vare mina extra underbara kilon har jag blivit av med massvis av tvångstankar, tvångsbeteenden, en stor del av min panikångest, mycket av rädslan är borta, och viktfobin är liksom inte så påtaglig. jag stod i badrummet och kollade på vågen. måndagar är mina vägningsdagar, det har det varit sen dagvården. men nu kollade jag på den och kände att nej, imorgon ska jag inte väga mig, för till vilket syfte?
det finns två alternativ:
1. jag står stilla på samma vikt
2. jag har gått upp i vikt
det andra alternativet är troligast, det är ju faktiskt meningen, och då kommer jag ju bara ha nån sorts jobbig känsla, fastän jag är beredd på det. och vad hjälper det mig att se att jag gått upp några hekton? det ska inte påverka mig eller min vardag eller vad jag äter. det är faktiskt inte så viktigt längre. det är siffror.
fan för hundra år sen klarade människorna sig alldeles utmärkt utan nån jävla platta att ställa sig på. hur kan en platt fyrkantig sak få bestämma ens människovärde? det är slut med det. jag är värd allt bra vad vågen än visar, och jag ska vara oberoende av vad den visar. jag vill inte veta vad den visar längre, det är hjärnspöket som vill veta för att få kontroll.
och när man som mest vill återta kontrollen är då man ska släppa den. nu slänger jag mig ut i ovissheten och kommer inte veta vad jag väger och tänker jag bry mig? alltså inte ett skit.

KOMMENTARER
Skrivet av: missh (jennie)

jaa, det är bra!!



eftersom vi inte väger oss på MHE, så

beslutatde jag mej för att inte fortsätta väga

mej hemma heller!

jag VILL inte veta! tror bara det skulle skapa

onödig ångset ändå! det är bättre att inte veta!

nästan som att jag tycker det e likadant o bättre

att äta hembakat bröd än köpebröd, så SLIPPER man veta EXAKT hur mkt varje brödskiva innehåller!

man ska inte TÄNKA för mkt - bara GÖÖÖRA!! =)



Önskar dej en härlig dag!

kram*

2010-05-03 @ 08:30:27
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Skrivet av: Cim

Åh vilka fina ord, tack så mycket! Det är så lätt att börja tvivla på sig själv när man gör en sak som man egentligen vet är rätt, men när "alla andra" gör tvärtemot blir det kaos inuti!



Visst är det en skön känsla när hela tillvaron inte kretsar kring vågen? När jag kommit upp i normalvikt och ligger stabilt ska jag bannemig ALDRIG väga mig igen! (Möjligtvis om jag skulle bli gravid då, men det är ju en annan sak :) ). Får man fråga om du har nått din målvikt än eller om du har en bit kvar?



Massor med kramar!

2010-05-03 @ 19:48:46
URL: http://daysofcimo.devote.se
Skrivet av: ida

bra sagt!



det om att människor har klarat sig utan våg i hundra år satte sina spår rakt in i hjärnan min.

det är sant, ju.

svårt att greppa dock.



vågar är svåra att handskas med. de tar lätt över... :(

2010-05-05 @ 19:41:13
URL: http://isislilithstorm.blogg.se/
Skrivet av: Vanja

ida, har tänkt på det en massa, varför vågen spelar så stor roll. jag menar - äter man som man ska, ska man inte behöva väga sig alls. varför ska en våg avgöra hur bra man är? det är ju ett nytt påfund, och om jag väger t.ex. 50 kg eller du väger 50 kg är vi ändå HELT OLIKA och siffran tappar sin betydelse.

vågar är bara bra om man ska ha en flytväst och behöver veta ungefär vilken vikt man har. eller om man uppenbart rasat eller gått upp i vikt. av hälsoskäl - och inte för att motverka hälsan.

2010-05-05 @ 20:54:56
URL: http://thelittlesoup.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0