massage

idag var jag på helkroppsmassage. det var en födelsedagspresent från förra året men som jag inte ville gå på medan jag var så mager. jag ville ha det som en present till mig själv när jag kommit över gränsen till en normalvikt. gå och njuta med en bra kropp. se att det går att slappna av och njuta och ha det bra med en normal kropp.
jag har gått på taktilmassage innan, för ett år sedan. men då var jag benig. det här var lite läskigt, låta någon ta på min kropp när den blivit mycket större, det har ingen gjort än. men det gick hur bra som helst, jag var helt avslappnad och det var så otroligt skönt med massage!
och nu fanns det något massören faktiskt kunde massera. inte som senast jag var på massage och faktiskt oroade mig över att massören skulle råka trycka för hårt och knäcka mina revben.
nu masserades min kropp inte mitt skelett.

den bästa presenten till min numera normalviktiga kropp. som en välkomstpresent in i världen över bmi 19.
(nu skrev jag det! JAG HAR ETT NORMALT BMI! och nu har jag skrivit ner det, nu kan alla läsa det, nu är det svart på vitt! gick en liten rysning längst nacken men vad skönt att ha skrivit ner det.)


KOMMENTARER
Skrivet av: Elena

ÅÅÅÅH! Så glad man blir!!! :D Grymt bra idé med att belöna sig själv sådär, borde man kanske testa :) Du förtjänade det verkligen!

2010-05-27 @ 22:09:58
Skrivet av: Katarina

Egentligen hör det här till förra inlägget, men det gick inte att kommentera det. Nu vet jag ju inte hur den här killen uttryckte sig, vilken ton han hade och vad hans ögon sa, men jag tänker att det nästan kan vara befriande när någon hasplar ur sig något sånt. Om det sägs på rätt sätt. Som om det vore världens naturligaste sak att säga. Som om det inte hade någon laddning. Som om det bara betydde "oj vilken stor mage, för mycket laktos?" och inte "oj, vilken stor mage, vad fult, vad tjock du är, vad äckligt. oj du var inte den jag trodde". Som om det inte sa ett skit om dig som person. Som om det inte påverkade ditt värde, i hans ögon. Som om det kanske inte påverkar ditt värde - i dina ögon? Vad tycker du att "en stor mage" säger om en person? Tycker du att du har rätt att döma en person efter sin stora mage? Tycker du att du vet mer om en person för att den har en stor mage? Och hur bemöter du personer som inte delar dina värderingar?

2010-05-27 @ 22:59:03
Skrivet av: sara

hejja dig! grattis till ett normalt bmi! Du är bra som kämpar på! :)

2010-05-28 @ 10:22:26
URL: http://www.sarapirat.blogspot.com/
Skrivet av: Vanja

katarina, jag vet inte exakt hur du menar frågorna, om de är riktade till mig. för det du skriver är exakt vad jag menar i mitt inlägg, att en mage inte avgör hur man är och hur man ska må. den ska fungera inuti sen spelar det ingen roll hur den ser ut utanpå.

jag har satt mitt värde utefter hur min kropp ser ut väldigt mycket. därmed också min mage. jag vet att det är sjuka tankar såklart, och därför försöker jag puta ut med min mage och slappna av i magmusklerna så ofta jag kan, och se att jag är exakt samma person och andra tycker om mig exakt lika mycket - vare sig jag har en jätteplatt mage eller en lite mer putande.

det är svårt men det har blivit mycket lättare. jag bryr mig fan inte om mina vänners magar, hur stora/platta de är. så varför bry mig så mycket om min?

så onödigt med tid och energi.

2010-05-28 @ 23:20:27
URL: http://thelittlesoup.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0