skillnad

i fredags var jag illa tvungen, att mitt under lektionen sitta med min mobil och skriva ett mail under bordet till min behandlare. jag unde inte koncentrera mig på lektionen för det enda jag såg var mig själv. jag var så enormt självmedveten, och jag kände mig så enorm. överallt.
(btw, just som jag höll på och känna mig som tjockast och tänka att jag ska skriva till min behandlare pillade min klasskompis mig på magen och sa "åh en sån smal mage, önskar jag hade sett ut så. hon bantar, vilket ibland stör mig och idag sa jag ifrån och sa åt henne att det är sjukt jobbigt när hon bara pratar om det hela tiden)

idag känner jag mig sunt smal. liksom sådär normal och bra. min kropp är bra.
men jag har enorm ångest ändå.
på ett sätt är det bra att jag numera kan skilja ångest och matångest. förut, så fort jag blev ledsen så var det maten och kroppen. allt relaterade jag till det. sa någon något taskigt? maten, tjock, ful. glömde jag plånboken? ätit för mycket, allt dallrar, äckel.
men nu kan jag ha ångest över maten och kroppen, eller ångest över annat.
inte alltid, men det börjar bli bättre. just nu är jag jättenere, men jag kan ändå äta och tycker min kropp är fin.
så har det inte varit på flera år.

KOMMENTARER
Skrivet av: jessica

GUD vad glad jag blev av att läsa detta. jag kan relatera till dig och det du skriver så himla mycket, därför var det här extra fint att höra.

2010-11-15 @ 21:29:50
URL: http://kessen.blogg.se/
Skrivet av: jennie

sv:

okej, då är dte alldeles för dyrt för mej! Laktas funkar för mej, jag har nog inte laktas intolerans, va jag vet, men tycker ändå att det känns bättre med tabletterna. jag tar de dock inte varje dag.

på det andra så tycker jag inte att det är det om man gillar att träna. gör man inte det, så förstår jag det. men då kan man lika gärna låta bli att träna själv och inte kommentera andra som gillar det och gör det ofta för att man mår bra av det och tycker det är kul.

2010-11-16 @ 09:50:29
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Skrivet av: Jennie

SV:



okej, jag antar att det är olika för olika personer, eftersom alla är olika*. Bara för att man haft anorexi, måste man inte sluta träna, om man gillar det och lyssnar på kroppen och inte använder träningen på fel sätt. Jag känner att jag inte använder det på fel sätt nu. Jag jobbar mycket nu och jag tränar som sagt först och främst för att jag gillar det och så också för att få energi till att orka med bl.a. jobb och allt annat också. Träningen ger mej både avkoppling och ny energi! =)

2010-11-16 @ 20:08:03
URL: http://www.misshart.blogspot.com

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0