herregud

jag vill inte skriva om anorexi idag. jag vill inte tjata om mat och tankar och viktfobi.
idag är jag ledsen, besviken och rädd.
jag tänker inte på mina problem för jag tycker samhällsproblemet är viktigare. kanske för att jag bryr mig mer om politik och samhällsfrågor än om sjukdomar numera.
ett samhälle där vi inte längre bryr oss varandra utan bara om oss själva. där oliktänkande är detsamma som fel och blir ett utanförskap. där de svaga går under, där de annorlunda förtrycks.
jag tycker det här är fruktansvärt. jag är i sorg och jag tänker bär svart.
4 år av det här?

KOMMENTARER
Skrivet av: Sara

Word.

2010-09-20 @ 20:56:45
Skrivet av: mb

håller med. och det känns som dagis all over, deras smutskastning och.. nej jag orkar knappt prata om dethär mer. det värsta är att de inte kan samarbeta ens för att få ut SD. de skiter i människor, allihopa, allt handlar om pengar. tydligen.

2010-09-20 @ 21:03:53
Skrivet av: Elena

Shit, fick rysningar av detta inlägg... så himla bra sagt. Jag mår illa av dagens Sverige. Hur kom vi till detta? Fattar inte varför vi läste skola så länge för att upprepa samma misstag...

2010-09-21 @ 06:38:27
Skrivet av: elin

jag håller med dig, det gör ont i kroppen. åkessons tal väckte tredje riket-känslor och insikten att vi människor inte klarar av att lära av historien skrämmer mig oerhört.

2010-09-21 @ 16:52:40
URL: http://simsalabimen.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0