viktigt

vill gärna poängtera eftersom vissa tyvärr inte riktigt förstår:
jag vill bli frisk. jag kämpar för att bli fri från anorexin. jag kämpar för att bli fri från kaloriräkning, från "nyttigt", från "vad som är bäst att äta" och från att veta exakt vad allt innehåller.
om någon är intresserad av att veta sådana saker, eller veta vad man ska äta för att äta "nyttigast och innehåller minst" eller dylikt kan ni söka upp någon sjuk proana sida. jag har inget intresse av att svara på sådant och kommer bara ge ett otrevligt svar.
jag ger gärna stöd och tips på hur man ska bli frisk och kämpa emot ätstörningen, men jag är ingen jävla anna skipper som ska förklara hur man bäst går i kollision med sin kropp och förstör sin ämnesomsättning.
jag är inte heller gjord av stål och påverkas faktiskt av andra. jag påverkas av min omgivning, av mina vänner, av andras bloggar. därför väljer jag vad jag läser och vad jag undviker. eftersom jag vill hjälpa så mycket som möjligt mailar jag gärna, och jag kan hantera andras ätstörningar så länge de försöker förändra sin situation på riktigt.
jag är ledsen nu och orkar inte skriva något intressant. hejdå.

KOMMENTARER
Skrivet av: Elena

bra!! stå på dig!! :) var inte ledsen dock :( efter regn kommer solskeeeeeen :)

2010-09-26 @ 00:13:19
Skrivet av: sarapirat

jag tyckte du hade jätte bra svar på frågorna och du är både modig, stark och jävligt smart! Fortsätt så! Ser fram emot att få läsa om din historia! Och mellis-tipsen! :D Stor kram!

2010-09-26 @ 00:38:07
URL: http://sarapirat.blogspot.com/
Skrivet av: Anonym

Hej,



jag har läst din blogg ett tag och tycker du är så stark och inspirerande. Jag har själv lite kämpigt med maten men jobbar på så gott jag kan. har en fråga som jag tänkte du kanske kan hjälpa mig med: Ska äta sushi, vilket jag inte har gjort på jättelänge och undrar vad du har fått för "rekomendation" gällande mängd sushi som en lunch/middag? Vore tacksam för hjälp!!



KRAM KRAM

2010-09-26 @ 01:00:48
Skrivet av: Agnes

anonym - till mig har de sagt mellan 12-14 bitar. Det brukar ju vara lite olika storlekar på olika ställen.

jag brukar köra på 12-bitar eller 11-bitar beroende vad som finns på sushistället, för det blir jag mätt på. sushi är mättande, men det är liksom inte tillräckligt, därför känner många, även jag, ett sötsug lite efter att jag ätit sushi. man blir snabbt mätt för stunden men blir hungrig snabbare efter.

jag tycker du kör på 12-bitars och känner efter helt enkelt. jag brukar oftast köpa någon sötsak till kvällsmål senare, och brukar komplettera sushin med frukt eller kaffe med mjölk.



tack för de fina orden!

2010-09-26 @ 09:36:44
URL: http://thelittlesoup.blogg.se/
Skrivet av: Malin;

dom som inte verkar förstå att du vill bli frisk, att du kämpar dig bort från allt vad 'nyttighet' och 'hej låt oss svälta ned oss tills vi inte finns kvar längre' måste vara antingen dumma eller bara ignoranta. det är så uppenbart att du vill, och din styrka lyser igenom något oerhört.



låt inte andras kassa måenden förstöra för dig; du kan inte hjälpa alla, och du kan absolut inte hjälpa andra om dom inte vill hjälpa sig själva. du har mycket att fokusera på i dig själv, det räcker gott och väl. 'idag är en annan dag' utan påverkning av andas skit. var rädd om dig, KRAM!



2010-09-26 @ 10:34:52
URL: http://hallonte.blogg.se/
Skrivet av: jessica

Åh, jag håller med vad många andra här säger: du är en inspiration och en förebild! Jag hittade till din blogg bara för nån vecka sen men har redan fastnat för hur stark du verkar, hur ärlig du är och vilken bra inställning du har till vad man bör och inte bör ta upp i bloggen. Det är så frestande att spy ur sig precis allt man har snurrandes i skallen men det känns som att du verkligen tar ansvar över vad du skriver om för att inte riskera att trigga i onödan.



Stor kram!

2010-09-26 @ 12:40:34
URL: http://kessen.blogg.se/
Skrivet av: L

Jag är ny på det här med tillfrisknad - och tillfrisknadsbloggar, men fick en liten insikt av ett inlägg hos Girl Gone Lost (som jag också kommenterade): http://girlgonelost.wordpress.com/2010/09/18/definition-av-pro-ana/



Kan efter några dagars följning av dig konstatera att du tillhör en av the good guys! :-)



Obs! Ska dock påpekas att du givetvis inte ska behöva vara en supermänniska för det! Ärlighet är ju också otroligt viktigt i sammanhanget... Och så klart att DU skriver för DIN skull!



Tack och lyckönskningar på vägen!

2010-09-26 @ 13:58:11
Skrivet av: saga

jag tycker det är otroligt klart vad du kämpar för att du ska veta att det finns många som är tacksamma för din blogg och dina inlägg. Jag är bara en av dem, du skänker mycket styrka tjejen, tacktack :D

pussokram

2010-09-26 @ 17:20:30
URL: http://lillaliv.blogaholic.se
Skrivet av: a

Bra skrivet! Kämpa vidare.. Du kommer att bli frisk med tiden, stå på dig och ge aldrig upp viljan att må bra ! kram <3

2010-09-27 @ 20:09:28
URL: http://bulimiflickan.blogspot.com/

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0