bra saker

ibland kommer det små höjdpunkter, eller startpunkter, eller vändpunkter, eller så.
liksom allt dalar, allt känns mörkt och trögt som en mörk trögflytande vätska från hjärnan, sipprandes genom kroppen, skapar tomhet och hopplöshet.
men så vänder det.
man kommer till en liten vändpunkt, och inte behöver det vara så jävla märkvärdigt. jag hade inte någon speciell superhändelse som gjorde att jag började äta och träna på att må bra. det var mer en process. men under processen händer saker som gör att man får en knuff framåt. att man känner att nej nu fan får det vara nog, nu ska jag kämpa på. man får liksom extra energi, fastän det känts som att den varit helt puts väck.
jag försöker surfa på den energin så länge jag kan. efter ett tag kan den ta slut, men jag vet att den ändå kommer.
nu var det en rejäl gråtattack och min mamma som sa bra saker. helt utmattad la mig ner och somnade, och på morgonen kände jag att nu jävlar ska det göras förändringar.

jag började faktiskt skriva ner tre bra saker som hänt under dagen, helst inte prestationer. och jag kan gå omkring och försöka tänka ut de tre bästa sakerna, vilket gör att jag tänker mer på bra saker. och samlar dem på ett papper.

KOMMENTARER
Skrivet av: Magda

Ja, jag känner också jävlaranamma just nu. Jag ska fan inte nöja mig med halvbra om jag kan få helbra!!! Jag ska kämpa för att finna verktygen och det där verkar som en bra idé som jag länge förkastat men som kanske ändå inte är så tokig? Kraam

2011-02-10 @ 14:51:36
Skrivet av: Martina

Bra, nu blev jag glad. Skönt att du förstår att jag menar det på riktigt! Tack.

Ja kalasbra deal! Men du fick mig att komma ihåg viktiga saker, det var bäst! Och tack för fina ord!

2011-02-13 @ 15:53:43
URL: http://mistermartina.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0