ljuset

på nyårsafton kom min kompis till mig och bad mig fixa "det bra ljuset" i badrummet. vi har ett vanligt kallt, blåaktigt ljus och så har vi små spotlights i taket med ett varmt ljus. tyvärr är den lite krånglig att sätta på med knappen.
i varje fall ville hon ha det varma ljuset eftersom "man ser bättre ut i det".
jag sätter aldrig på det kalla ljuset. eventuellt om jag ska klämma någon liten finne. annars har jag alltid bara spotlightsen med varmt ljus som jag alltid ser bättre ut i, där varenda por inte syns och det känns helt enkelt tryggare.
jag hatar kallt ljus.

idag var jag ute i klädbutikerna.
oftast går det bra och jag har inga problem med att se mig själv i en stor spegel i ett trångt rum. för det mesta är jag ju nöjd med min kropp och vant mig vid min storlek. jag väljer hellre lite större storlekar, absolut inte mindre som jag gjorde förr bara för att må dåligt.
jag har tänkt på det innan men det slog mig verkligen idag att det är så jävla dåligt ljus i provrummen. varför? varför är butikerna inte kloka nog att sätta in ett riktigt bra ljus så varenda liten skavank och pormask inte ska synas? i vissa provrum är det så rått och kallt ljus att jag inte ens orkar prova, eller i alla fall tittar jag inte på mitt ansikte.
i vissa speglar ser jag helt möglig ut, eller som att jag fått någon sjukdom i ansiktet.
idag kändes det så. allt som kan vara lite rött (munsår, finnar, utslag) blev illrött. ringarna under ögonen såg ut som svarta tallrikar. håret fick ett råttfärgat, dött och torrt lyster. mina armar dallrade och såg enorma ut då det bildades skuggor av det skumma ljuset. jag såg helt enkelt fruktansvärd ut.
köpte inget. var ledsen. kände mig tjock och ful.
så jävla konstigt verkligen att ljuset spelar så stor roll och att det ändå är så dåligt ljus i de flesta provrummen.

KOMMENTARER
Skrivet av: Nea

Det var i ett provrum jag upptäckte att jag har svarta hårstrån på hakan :P De syntes verkligen mycket, och jag fick panik och förstod inte hur jag kunde ha gått hela mitt liv utan att märka dem.



Men ja, provrum kan ta död på en, verkligen.

2011-01-07 @ 20:21:09
URL: http://fuckingfake.blogg.se/
Skrivet av: Tove

klockrent, det är precis så som du skriver.

lustigt nog har jag alltid trott att jag är den enda som upplever det, efter som det inte är ljuset som är fel, utan mitt utseende. Jag har äcklats och inte fattat hur jag kunde vara så fruktansvärt ugly.



kom aldrig på tanken, att alla mina "vackra" kompisar nog kände lika dant.



kram!

2011-01-08 @ 11:29:09
URL: http://flavigry.blogg.se/
Skrivet av: Cim

Haha jag har samma problem - vad gör man när inte ens godis är speciellt gott längre? Igår åt vi en megapåse och det vart bara tråkigt. Fasen, chips? Popcorn? Det känns inte som att man ska vara mer sugen på en macka en en godispåse en fredagkväll haha! KRamar!

2011-01-08 @ 16:32:39
URL: http://daysofcimo.devote.se

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0