ångesten

ångest har nog alla. det är bara att vissa har så jävla mycket ångest att det bubblar över, det är inget man bara kan gå runt med utan man tvingas att försöka göra något åt det.
det finns inga enkla knep. och då blir det ofta destruktivt.
egentligen vet jag inte vad man kan göra när man får de här jävla ångestkänslorna. det går inte alltid att "tänka glada tankar".
det finns ju en massa småsaker, som att hålla hårt i en isbit. eller andas i en ruta, typ. eller ligga på sidan. kanske duscha. lyssna på någon lugn musik.
jag försöker ju tänka logiskt. tänka på varifrån ångesten kommer, vad det beror på. men ibland orkar jag inte det. då sitter jag bara och försöker stå ut. försöker att inte lyssna till alla dumma impulser som kommer.
att bli frisk handlar till en stor del att inte lyssna. inte lyssna på den dåliga delen. men det är svårt att dra skiljelinjen mellan dåligt och bra.

KOMMENTARER

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0