den ätstörda världen

som nåhra redan uppmärksammat har jag ju skrivit lite för abk:s tidning insikt.
jag ska iväg nu på abk:s årsmöte, och jag tycker att det är så bra och viktigt att det finns en sådan organisation.
men jag tänker också på att man inte får snöa in sig.
visst kan jag mycket om ätstörningar, vet hur det är, jag har upplevt det och tagit mig ur. jag kan debattera, jag kan förklara, jag kan skriva ner vad jag tänker och känner. men det är så lätt att hamna i den där ätstörda världen när allt fortsätter att kretsa kring ätstörningar (även om det förståss är på ett friskt sätt).
jag ska göra ett resereportage och tänkte på att skriva om ätstörningsvården i andra länder.
men det blir ju samma grej. ätstörningar. hela tiden.
jag har så mycket engagemang inom mig och vill verkligen hjälpa andra och förändra faktorerna som bidrar till att så många får ätstörningar. men det får inte ta över. hade jag inte fått en ätstörning hade jag ju gjort andra viktiga saker. jag måste kunna balansera det, och inte fortsätta leva i en värld där bara ätstörningar finns.
jag kommer alltid känna engagemang, och jag försöker bidra med något genom insikt och abk, och genom den här bloggen. men det är inte min hobby, ätstörningar är inte min hobby. det har bara påverkat mig väldigt mycket, utvecklat mig, stärkt mig och märkt mig.
jag kommer ha kvar det för alltid, såklart, men jag vill ha andra intressen, andra engagemangsområden.

KOMMENTARER
Skrivet av: L

... och det har du all tid i världen till nu! Ung, frisk och med alla val framför dig.



En väldigt frisk insikt - det inser till och med jag som fortfarande nog böra klassas som sjuk. Jag som fortfarande surfar runt på sidor som din och snöar in mig...



Helt själviskt skulle jag vilja att alla som kommit så långt som du lade all sin tid på att skriva och debattera om hur de tagit sig dit och hur vi andra kan följa efter.

Men samtidigt vill jag att alla unga tjejer som levt i fängelset lämnar det bakom sig och går vidare med livet. Det är ju faktiskt det som visar att det går att bli fri på riktigt.

2011-03-20 @ 19:55:18
Skrivet av: L

... och det har du all tid i världen till nu! Ung, frisk och med alla val framför dig.



En väldigt frisk insikt - det inser till och med jag som fortfarande nog böra klassas som sjuk. Jag som fortfarande surfar runt på sidor som din och snöar in mig...



Helt själviskt skulle jag vilja att alla som kommit så långt som du lade all sin tid på att skriva och debattera om hur de tagit sig dit och hur vi andra kan följa efter.

Men samtidigt vill jag att alla unga tjejer som levt i fängelset lämnar det bakom sig och går vidare med livet. Det är ju faktiskt det som visar att det går att bli fri på riktigt.

2011-03-20 @ 19:56:14
Skrivet av: L*

... och det har du all tid i världen till nu! Ung, frisk och med alla val framför dig.



En väldigt frisk insikt - det inser till och med jag som fortfarande nog böra klassas som sjuk. Jag som fortfarande surfar runt på sidor som din och snöar in mig...



Helt själviskt skulle jag vilja att alla som kommit så långt som du lade all sin tid på att skriva och debattera om hur de tagit sig dit och hur vi andra kan följa efter.

Men samtidigt vill jag att alla unga tjejer som levt i fängelset lämnar det bakom sig och går vidare med livet. Det är ju faktiskt det som visar att det går att bli fri på riktigt.

2011-03-20 @ 19:59:05
Skrivet av: johanna

sunt reflekterat, att du ser det hos dig själv hur lätt det är att hålla sig kvar inom ett välbekant område (om än ur ett friskt perspektiv). inget fel med att engagera sig och vilja hjälpa andra och bidra med sina egna erfarenheter, men som du säger är det lika viktigt att fylla livet med annat än äs.

kram

2011-03-20 @ 20:45:34
URL: http://annanjohanna.blogspot.com
Skrivet av: johanna

sunt reflekterat, att du ser det hos dig själv hur lätt det är att hålla sig kvar inom ett välbekant område (om än ur ett friskt perspektiv). inget fel med att engagera sig och vilja hjälpa andra och bidra med sina egna erfarenheter, men som du säger är det lika viktigt att fylla livet med annat än äs.

kram

2011-03-20 @ 20:46:25
URL: http://annanjohanna.blogspot.com
Skrivet av: Mia

Jag skriver också för INSIKT, lyssnade på föredragen men var helt slut efter och gick hem så Årsmötet missade jag tyvärr. Efter att äntligen ha bestämt mig en gång för alla att bli frisk så hjälper det att skriva och att läsa vad andra skrivit. Ja INSIKT är helt enkelt bra!

Kram Mia


Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0