jag kan

jag blommar verkligen ut ibland. helt seriöst. det är som att vara i ide ibland, och sen plötsligt knoppar man ut och slår i blom.
det är ljusglimtar, eller kanske ljusstrålar, som värmer upp mitt liv.
det är saker som sker, saker jag gör, saker jag är med om. sådant som för ett år sedan hade varit ganska svårt. sådant som för två år sedan var en omöjlighet.
det är fan det riktiga livet. upplevelser som blir till vackra minnen. jag har börjat fylla mitt liv av sådana upplevelser och händelser. vissa kanske inte är så glada, men de behövs också. jag har börjat samla på mig på allvar.
i tisdags, på internationella kvinnodagen, gick jag med i demonstrationen "ta natten tillbaka".
och det var en sådan euforisk upplevelse som jag aldrig kommer glömma. jag var helt lycklig, kunde inte sluta le, dansade på gatorna och var så stolt och glad över att vara kvinna och över att vara jag. över att kunna vara där. alla var glada, men jag var fan gladast. för jag hade aldrig orkat förut. jag hade aldrig kunnat engagera mig och känna mig sådär glad.
men nu kan jag!

KOMMENTARER
Skrivet av: dolly

jag vad också där!

det kändes som att man kunde göra vad som helst efter det.

2011-03-11 @ 07:29:45
Skrivet av: annsoh

vad händer idag då :)?

2011-03-11 @ 07:41:40
URL: http://annsoh.blogg.se/
Skrivet av: Magda

Läste din text i insikt. Så himla bra du skriver! Kraam!!

2011-03-11 @ 21:52:33
Skrivet av: Agnes

Haha, och jag som skulle vara anonym :) Men vad glad jag blir, tack Magda!!!! Betyder fett mycket.

2011-03-12 @ 13:44:07
URL: http://thelittlesoup.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0