känslostormar

just nu njuter jag så av att leva. även om det innebär att jag är ledsen över saker, oroar mig eller är stressad över min praktik. det gör inget. det hör till livet. och även om jag ibland får ångest tänker jag på hur fantastiskt det är att kunna känna alla de här känslorna.
oro, sorg, saknad, längtan, glädje, lycka, hat, ilska, ledsamhet, ångest, hopp, skam.
och att jag inte bara känner de negativa känslorna längre. utan att det finns variation.
det händer hemska saker hela tiden. en bekant blev överkörd av en spårvagn. en annan bekant har fått återfall av sin cancer och har 50% chans att överleva, om han får transplantation. folk är ledsna, deppiga. jag har peppat så många vänner i veckan som mått dåligt.
ändå tänker jag på hur stark jag har blivit. att jag klarar av att höra alla hemskheter, alla jobbiga saker, stötta mina vänner som mår dåligt. att jag faktiskt är stark nu och kan hjälpa andra. att jag inte dras ner av all skit som finns i världen utan verkligen försöker se alla bra saker istället.
det enda jag är rädd för är att sluta med mina antidepressiva. jag är jätterädd. jag får panik, för tänk om jag kommer må sådär dåligt som när jag började. jag är inte rädd för att få anorexi igen. jag har bestämt mig. men jag är rädd för att bli deprimerad. om det är biologiskt, då kan jag ju inte bli fri. jag är så rädd för att må dåligt.

KOMMENTARER
Skrivet av: Katarina

Måste du sluta med medicinerna då? Min läkare säger till mig att jag antagligen kommer att behöva äta mina hela livet..

2011-03-13 @ 21:33:31
URL: http://catipat.blogspot.com
Skrivet av: Magda

Varför måste du sluta med medicinerna för? Det skulle ju vara som att tvinga en person med högt blodtryck att sluta ta mediciner för det. Eller till en diabetespatient att inte ta insulin. Det är ju biologiskt!

2011-03-14 @ 08:15:42
Skrivet av: E

Hej! Åh, jag måste bara säga att det du skriver är jag med på just nu, alltså i. Typ. Men har inte riktigt börjat njuta sådär som jag vill. Började ta medicinen i höstas och har hört att det är vanligt att fortsätta med den, inget skumt med det, inte farligt heller... måste man så måste man ju. Eller? Men det är jobbigt att oroa sig. Förstår hur du menar. Hälsningar och kram

2011-03-14 @ 13:37:30
Skrivet av: Bullen

Härlig läsning! Det är fantastiskt att ha tillgång till hela sitt känsloregsiter! :)



Jag tycker inte att du behöver sluta med din medicin om du tycker att det funkar bra som det gör nu. Om du mår bra av medicinen och inte upplever några besvärliga biverkningar så finns det väl ingen anledning att sluta? Det är ju inget misslyckande att äta antidepressiva mediciner - på samma sätt som det inte är något misslyckande att äta värktabletter när man har huvudvärk. Det är ju toppen att det finns medicin!



Kram!

2011-03-15 @ 10:07:31
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/
Skrivet av: Nea

Vill bara säga att jag tycker din artikel i Insikt va väldigt bra!



Varma Kramar

2011-03-19 @ 00:56:15

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0