vad frisk är

kanske vet man att man är frisk när ens vardag inte längre styrs av mat eller tankar och konstiga beteenden som har med kroppen, vikten eller utseendet att göra.
och när man klarar av livets hårda prövningar utan att genast hantera det med svält/kräkningar/hetsätningar.
och när kroppen känns stabil, det känns att det ändå är rätt kropp man är i.
då tror jag man är typ frisk.
jag tror inte på någon exakt definiering eller stenhård gräns. det finns helt enkelt inte.
men det går absolut att bli frisk. även om FRISK är så diffust.
det är ens egen upplevelse. känner man sig frisk är man det.

KOMMENTARER
Skrivet av: Katarina

"och när man klarar av livets hårda prövningar utan att genast hantera det med svält/kräkningar/hetsätningar"



DÄR är jag. Som en blixt från klar himmel lämnar sambon mig. Världen gick under, men jag är starkare nu.

2011-03-03 @ 20:10:36
URL: http://catipat.blogspot.com
Skrivet av: Veronika

hej agnes, hoppas du inte tog illa upp av mitt se naste mail? hoppas du mår bra!

2011-03-05 @ 14:33:55

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0