ett nytt kapitel, typ

har funderat lite på vad jag ska göra med den här bloggen. den är ganska död nu, jag har liksom inte riktigt något att skriva eftersom jag mer eller mindre lämnat ätstörningen bakom mig. jag är frisk i den mån att jag inte hanterar min ångest eller olika problem genom svält eller kompensation. det är snarare att jag hellre äter riktigt bra så jag har ork att överleva ångesten.
det är väl det problem jag har kvar. den där ångesten, ensamheten. jag tror det är så jävla vanligt bland ätstörda att de har en massa bakomliggande orsaker, en massa andra symtom som orsakar eller orsakas av ätstörningen. en sjukdom kommer sällan ensam...
och jag vet inte, kanske borde jag fortsätta skriva om det. det är en helt annan sak, men jag känner mig fortfarande ensam i min ångest. det går att prata om det, men det går aldrig att beskriva exakt så man blir nöjd, så andra förstår precis hur det är. precis som med ätstörningen. man kan känna igen sig i så många personers berättelser, men det finns så mycket att det är helt omöjligt att få med allt. skulle jag skriva ner min historia skulle jag inte kunna få med allt.
det jag vet nu är att det är dags för mig att avsluta samtalen med min behandlare. jag platsar inte längre på en ätstörningsklinik. jag har inte längre behov av deras kompetens och jag tar bara upp deras resurs i onödan. men om jag klarar mig helt själv det vet jag inte. jag klarade i alla fall inte av att sluta med mina antidepressiva (och kände väl lite att varför ska jag sluta nu redan när jag inte har några biverkningar och kanske inte mår så jävla super i huvudet). så nu återstår en liten väntan för att se vad som händer. men nog ska det ordna upp sig.

KOMMENTARER
Skrivet av: elin

Sv: Detsamma hörru! Bara att kämpa på! ;)

2011-11-15 @ 18:43:42
URL: http://wahhlgren.blogg.se/
Skrivet av: anonym

Skriv om vad som hjälpte dig att bli frisk, vad den avgörande vändpunkten var och hur du stod ut med viktuppgången och ångesten utan att kompensera! Hur du gjorde för att stå ut med en frisk vikt?

2011-11-15 @ 21:59:38
Skrivet av: Jessica

Skönt att höra ifrån dig! Hoppas du fortsätter blogga i framtiden, vad du än väljer att blogga om. Tycker du är en fin och intressant person helt enkelt. Kram!

2011-11-16 @ 16:51:31
URL: http://kessen.blogg.se/
Skrivet av: katarina

jag kan förstå om du inte vill skriva om ätstörningen på det sätt som anonym önskar. på något sätt var det ju det du gjorde när bloggen var aktiv? skulle du göra det nu skulle det kanske bara vara för att hjälpa andra och det kan man ju göra om det är det man vill, men det kanske det inte är.

det skulle vara skönt tycker jag om du låter bloggen vara kvar iallafall. jag följde dig när du skrev och jag tror att jag måste göra lite samma resa som du för att verkligen bli frisk. så jag tänkte kanske läsa om lite gamla inlägg och försöka använda dem som stöd och inspiration.

tycker om dig och hur du skriver, skulle vara glad om jag hade dig som vän. du verkar så snäll och fin! :)

2011-11-16 @ 22:55:08
Skrivet av: Anonym

jag kan förstå om du inte vill skriva om ätstörningen på det sätt som anonym önskar. på något sätt var det ju det du gjorde när bloggen var aktiv? skulle du göra det nu skulle det kanske bara vara för att hjälpa andra och det kan man ju göra om det är det man vill, men det kanske det inte är.

det skulle vara skönt tycker jag om du låter bloggen vara kvar iallafall. jag följde dig när du skrev och jag tror att jag måste göra lite samma resa som du för att verkligen bli frisk. så jag tänkte kanske läsa om lite gamla inlägg och försöka använda dem som stöd och inspiration.

tycker om dig och hur du skriver, skulle vara glad om jag hade dig som vän. du verkar så snäll och fin! :)

2011-11-16 @ 22:55:24
Skrivet av: anonym

Min avsikt var inte att bloggen nödvändigtvis skulle fortsätta handla enbart om saker relaterat till ätstörningen men det behöver inte utesluta att ens erfarenhet kan bidra till inspiration för andra för den skull. Funderingen var vad bloggen skulle fortsätta användas till.

2011-11-17 @ 22:33:14
Skrivet av: Marie

Hej!



Hittade din blogg i september och har sen läst alla tillgängliga inlägg. Så roligt att du uppdaterar igen. Du verkar vara en så himla bra och modig tjej, så impad av din beslutsamhet. Känner igen mig i många av dina inlägg. Jag är född med ångest (självklart inte, men det känns så) och min ätstörning som jag haft är ju ett symptom som jag kämpat med länge. Psykologer och självhjälpsböcker i all ära, men inget är så peppande som när man vet att någon som förstår bättre än så delar med sig. Jag mår ganska bra nu men måste se upp med ångesten och äter fortfarande antidepp. Jag läser gärna mer av dina tankar oavsett om det kommer handla om ätstörningar eller inte. Du skriver otroligt bra! Men det viktigaste är förstås att du vill själv. Oavsett vad, tack och lycka till!

2011-11-19 @ 13:27:39
Skrivet av: Martina

Underbart att se att du är ätstörningsfri! och även om jag alltid blir lika glad när jag ser att du uppdaterat din blogg så är det klart att du inte ska skriva om du inte vill. Men du äger och är mycket bra på att skriva fint, så man verkligen kan förstå :)

2011-11-20 @ 11:35:01
URL: http://justletgo.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0