fysisktpsykiskt

hur ska man förklara. det är som en blandning av det fysiska och det psykiska. när magen snörper ihop sig och man ändå blir glad för att man inte kan äta lika mycket som man borde.
att man liksom vet att det är farligt och dumt men ändå blir lite glad att man gått ner i vikt. och försöker att undvika att berätta för mamma hur mycket man gått ner för man vet att det inte är bra, egentligen.
 
jag vet inte vad det är som styr när jag släpper taget (om kampen). inte när mamma fick sitt cancerbesked. inte när min kompis tog livet av sig. då fortsatte jag att äta bra. "kämpa". det är ju ingen kamp hela tiden längre såklart, det går per automatik oftast.
 
men när det är något sånt som kärlek och bråk och oro och svartsjuka, då snörper magen ihop sig. då kommer tankarna direkt. då tänker jag, absurt eller inte, att jag ska visa dem hur dåligt jag mår, hur ledsen jag är, inte genom ord utan genom min kropp.
det finns en logik såklart. man vill göra sin röst hörd men inte genom ord utan genom att inte äta. genom att få andra att SE och börja oroa sig, börja bry sig. eftersom man inbillar att de inte skulle bry sig annars.
 
självklart bryr de sig. men ibland känner man sig så svag och så liten utan att kunna förklara eller visa det. och då kommer det där invanda gamla sättet att hantera känslorna på: ät mindre. svält. föd dig inte.
 
(jag kommer aldrig ge upp, det är bara en liten svacka nu.)

KOMMENTARER
Skrivet av: L

Ha bara i åtanke att ju längre en svacka pågår desto svårare att bryta sig loss.

Du ska inte ta till någonting annat istället då? Vet inte vad du tycker om, men typ någonting som bekräftar dig och ditt liv istället för svälten som bara spär på allt elände.

Svält är förudmjukande, tortyr och mobbing och det bryter ner. tänk vad taskigt det skulle vara om man gjorde dito mot vem som helst annan än en själv!

Den snabba lindringen av att strula med kroppen är inte långsiktig. Den snabba lindringen är ett gift, i bästa fall som en värktablett. Inte mer än så. Men det är svårt att inte frestas.

2013-02-25 @ 15:10:01

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0