kvarlevor

jag rannsakar mig själv. och den som läser det här kommer antagligen tycka att detta är lika efterblivet som jag tycker.
men alldeles nyss slängde jag resten av det efedrin jag haft kvar. 
alltså jag har haft kvar en påse full med efedrin sen tiden då jag började rasa i vikt och hängde på proana forum. och sen när jag blev för vek och orkeslös för att träna tränade jag ändå och tog de där pillrena och fick hjärtklappning och ångest men gjorde det ändå. för jag läste om folk som hade anorexi men ändå orkade träna, och jag orkade inte och kände mig sämst.
jag vet inte varför jag sparat. kanske för att jag ofta är trött och orkar inte så mycket och tänkt att de kan vara bra att ha ibland. men varje gång jag tagit har jag mått skitdåligt. så nu slänger jag bort det där. fyfan.

det är otroligt vilka drastiska åtgärder man kan ta till för att vad man tror är perfektion ska uppnås. alla tabletter jag tagit. skräpat ner min kropp, min lever. saker som bara är en enda stor bluff. som till och med kan vara farligt. jag lämnade in en burk med piller som jag köpt i usa för länge sen till min dåvarande dietist och jag såg hur hennes ögon spärrades upp. det är sjukt vad man stoppar i sig.

och har också bestämt mig för att sluta med mina antidepp. så småningom. förra året gjorde jag ett försök och det gick inte, men i år ska jag testa igen, när det börjar bli ljusare och varmare. jag känner det på mig, att det är dags nu. ska ta vara på den känslan och går det inte så är det inget mer med det.

KOMMENTARER
Skrivet av: Magda

Jag har det helt okej, går i en ny behandling (mhekliniken) för lyckades självklart få en släng bulimi istället. Men det ska bli bra - har litet bakslag nu dock så skäms.

Ja, jag hatar bilder - ibland kan en enda bild där jag ser tjock ut få mig ur balans i flera veckor. Det bara gnager och gnager.

Kram

2013-03-01 @ 08:01:26
URL: http://magdaemilia.blogg.se
Skrivet av: ina

Hej!
Jag har drabbats av anorexia. Jag ville bli hälsosam/nyttig och gå ner bara några kg. Jag sprang/tränade mkt och drog ner på maten allt mer. Först drog jag ner på godisätande sedan minskade maten. JAg gick ner väldigt snabbt. Min längd är 163 cm. vägde som minst 40 kg då jag blev inlagd på BUP och där fick jag en matschema. Och så här ser den ut:

8:00 Frukost=
1 smörgås med smör,pålägg,grönsaker
2 dl filmjölk eller yoghurt + 1 dl cornflakes eller musli,
alt. 2 dl gröt + 1 dl mjölk
2dl proviva

10:00 Mellanmål=
1 frukt(små frukter=2st)
2dl proviva + näringsdryck

12:00 Lunch=
1 portion Lunch
3dl mjölk
1 dessert alt. 1 knäckebröd med smör

14:30 Mellanmål=
1 smörgås med smör,pålägg,grönsaker
2 dl proviva

16:30 Middag=
1 portion middag
3dl mjölk
1 knäckebröd med smör (om inte ätit dessert vid lunch)

19:30 Kvällsfika=
1 smörgås med smör,pålägg,grönsaker
2 dl filmjölk eller yoghurt + 1 dl cornflakes eller musli
2 dl proviva.

. Inget toalettbesök en timme efter huvudmål,ej toalletbesök i direkt anslutning till övriga måltider.
.Vila 1 timme liggande avslappnad, med filt över mig, efter huvudmåltid (frukost,lunch,middag)

Efter att ha varit inlagd i ungefär 4 veckor blev jag utskriven för jag skötte måltiderna bra och skötte mig. Min vikt låg på 43 kg. Matshemat måste jag fortfarande följa hemma och vila. Jag Väger mig en gång i veckan i ystad.

Problemet är att jag tar samma sak varje dag alltså väljer det nyttigaste/hälsosammaste produkterna. Och jag är rädd för fett. smör,såser mm... Jag vill verkligen upp i vikt till normalvikt. Vågar inte ändra på det jag äter tex ta ost på smörgåsen istället för kalkonskinka eller mer smör på mackan och ta mer mat när jag ska äta. Alltså öka allting även vill jag sätta till godis, glass. Men jag är rädd att det blir för mkt och jag kommer bli fet om jag ökar. Om jag alltså äter mer än matschemat och lägger till. Är rädd att jag kommer förstöra min kropp att vikten kommer öka snabbt och utan att jag vet kommer öka mkt.
Kan jag verkligen göra så som jag planerar? blir jag fet? förstör jag kroppen? vad ska jag göra av rädslan för fett?

och när jag ska hälla upp så skakar jag välldigt ofta och försöker minska ibland.
Och jag kan inte stå still. Måste alltid försöka tränna innan maten och efter.
Kan jag verkligen sitta still varje dag och få i mig myycket kalorier? jag vill men jag är rädd att jag förstör min kropp, att jag kommer öka i vikt snabbt och bli fet :( hur ska jag veta att det räcker

2013-09-29 @ 09:40:35
Skrivet av: Malin Rosén

Hej tjejen!
Läser att du lider av ätstörningen ortorexi, vilket gör ont inom mig att läsa. Livet är till för att njutas. Jag har själv haft ätstörningar men är idag fullt frisk, är 20 år och har utbildat mig till livscoach för att hjälpa andra med psykisk ohälsa. När jag börjat träna upp min självkänsla och märkte att det gav resultat gav det mig en otrolig kick. När jag nu älskar mig själv precis som jag är känner jag inget behov att förändra något på mig själv. Lycka och tillfredsställelse med sig själv kommer inifrån. Otränad självkänsla brukar tyvärr ligga till grund för psykiska sjukdomar som ätstörningar.

Om du skulle vilja bli mer nöjd med dig själv så hjälper jag gärna till. Eller är det något annat mål du vill uppnå? Tveka inte för att höra av dig. Du kan mejla mig på [email protected] och besöka min hemsida www.senseworkout.se

Varma hälsningar
Malin Rosén

2014-01-17 @ 16:05:19
URL: http://www.senseworkout.se

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0