valmöjligheter

jag tror faktiskt att det handlar om ett val. man måste välja.
man blir inte frisk av sig själv. det är ingen automatisk funktion som händer nån gång när det är dags. det är en manuell funktion som man själv behöver ta hand om.
man står ständigt inför val. det är inte ett val - ska jag fortsätta vara sjuk eller ska jag bli frisk? - utan ständiga små val, varje dag, varje timme. och det första behöver man formulera i huvudet - ska jag KÖRA eller inte?
har man bestämt sig att nu för i helvete får det räcka, nu kör jag på, då kan man påbörja arbetet. och vid varje valmöjlighet välja det friska. det är många valmöjligheter och mycket som lockar till att välja det sjuka.
men har man bestämt sig för att bli frisk på riktigt, då vet man vad som är det rätta. då vet man att man inte ska träna och att man ska äta och vila. man vet ju. och man måste välja det friska hela tiden.
blir det fel en gång av tio så blir det, men så får man fortsätta. inte låta sig brytas ner. om jag gör fel någon gång betyder inte det att jag backar. alla gör fel, alla väljer fel. men jag har redan bestämt mig och jobbar hela tiden framåt.
det gäller att välja. det är faktiskt ett val att bli frisk, något man behöver arbeta för aktivt. något man själv måste sätta igång för det kommer inte komma en dag när man plötsligt vill gå upp i vikt och äta alla sina måltider, man behöver sätta igång med det först. något man framförallt behöver göra själv. med massa träning och friska val.

KOMMENTARER
Skrivet av: M

Som alltid lika bra skrivet kvinna!

2010-07-29 @ 14:55:52
Skrivet av: Cim

Åh det är så sant som du säger det! Det handlar inte om att vilja, det handlar om att faktiskt GÖRA. Och göra det om och om och om igen tills man glömmer att det är jobbigt.



Du är så fin fina Vanja och du kommer bli helt frisk! Det här med regelbundenheten är det svåraste för mig också, men jag har tur som har underbara förstående människor runt mig :)



Stora kramar till dig!

2010-07-29 @ 18:03:47
URL: http://daysofcimo.devote.se
Skrivet av: jessica

Åh, tack snälla söta du, vad glad jag blir av dina ord! Och du har så rätt, så rätt - det handlar verkligen om de små, dagliga valen. Heja oss!

2010-07-29 @ 21:19:18
URL: http://kessen.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Vill jag bli ihågkommen?

E-post: (visas ej)

Min blogg:

Kommentar:

Kärlek
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0